Wishlist
אפשר לחפש מוצרים כאן 👆

המדריך המלא לרכישת מתנה לבר מצווה

- נדב ארט  בר מצווה היא אירוע מרכזי בחייו של כל נער יהודי ומסמלת את הצעד הגדול הראשון שלו בדרך לגבריות. האירוע מסמל שלב בחייו של נער מתבגר וקבלת זכויות מבוגרים ואחריות. מומלץ לחגוג בר מצווה לילד עם מתנה מיוחדת. מבט מקרוב על טקס בר המצווה וכיצד  אפשר למצוא את מתנת בר המצווה המתאימה והמושלמת לכל נער ביום החשוב שלו יעזור לכם לבחור את הפריט המושלם.

תוכן עניינים

מה זה בר מצווה?

בר מצווה פירושו המילולי בן מצוה וניתן לפרש כאחד מי שחייב במצוות. בר מצווה הוא - נדב ארטאירוע דתי שחל על כל זכר יהודי בהגיעו לגיל שלוש עשרה. הבר מצווה הוא לא הטקס עצמו, אך נחגג בדרך כלל כאירוע טקסי.

נער שהגיע לגיל בר מצווה נתפס כחוצה את הגבול בין ילדות וגבריות. הוא לא מבוגר, אבל הוא צפוי להתחיל לנסות להתנהג כמו אדם בוגר לקבל על עצמו מצוות ותורה. בר מצווה מתפרש מעט שונה על ידי קהילות יהודיות שונות ועדות, אבל יש עקרונות מרכזיים מסורתיים.

  • הנער מוכר כחבר מן המניין בקהילה היהודית
  • מוטל אחריות מוסרית למעשיו שלו
  • רשאי לעמוד בראש מניין או להשתתף בו
  • רשאי לקרוא בתורה ונדרש לקיים את 613 חוקיה
  • נדרש לשמור על ההלכה
  • רשאי להעיד בבית דין
  • מקבל מצוות תפילין.

רבות מהזכויות והחובות הללו אינן רלוונטיות ליהודים רפורמים מודרניים או ליהודים חילוניים בארץ, בארה”ב ואירופה. הם אכן מהווים מורשת תרבותית ויכולים לעודד גבר צעיר המתקרב לגיל בר המצווה לחשוב לעומק על מקומו בחברה ובקהילה היהודית. הם יכולים גם לעודד אותו לחשוב היטב מה זה אומר להיות אדם יהודי ומה מוטל עליו כאדם מתבגר.

המתנות הטובות ביותר לבר מצווה

- נדב ארט תפיליןהמתנות הטובות ביותר לבר מצווה תלויות לחלוטין איך הבחור ומשפחתו רואים את המושג בר מצווה. אם הם דתיים, הם עשויים להעריך פריטים פולחניים מסורתיים, חינוכיים או רוחניים כמו ספרים. ייתכן שזו גם שאלה של עדיפות כשזה מגיע למתן מתנות מסוימות לבר מצווה. לדוגמה, הורים או סבים או עשויים לרצות לתת את לבנם או נכדם את הטלית או התפילין הראשונים שלו.

חשוב לדבר עם בני המשפחה והחברים הקרובים לטקס בר המצווה. בדומה לחתונה יהודית, חשוב לתאם מתן מתנות. גם הורים יכולים ויש להם העדפות לגבי סוג המתנות שהם רוצים שבנם יקבל עבור הבר שלו מצווה יכולים לבקש מהאורחים להתאים לטעמם.

לכל המתנות בר מצווה המיוחדת שלנו לחצו כאן

האם כדאי לתת כסף כמתנה לבר מצווה?

מעט מאוד נערים מתבגרים ידחו מתנה של כסף! הורים יכולים גם לקבל בברכה כסף, אבל אולי מעדיפים שזה יגיע בצורה של תרומה על שם בנם. זה בהחלט נורמלי לחלוטין להציע כסף במקום מתנה לחגוג בר מצווה. נתינה של כסף בצורה אלקטרונית היא גם מאוד פופולרית ביימנו כך שהאורחים לא מחליטים על מה הכסף מושקע כשאתה נותן שוברי מתנה אלקטרוניים.

בדרך כלל גם מקובל לשאול כמה כסף מתאים לתת. אם הוזמנת לאירוע, עם קייטרינג מלא ובר חופשי, המתנה שלך אמורה לכסות את העלות המנה שלכם בנוסף גם המתנה לנער בר המצווה.

מדוע מתנות לבר מצווה הן כפולות של 18?

כשאנשים נותנים כסף כמתנת בר מצווה, זה נורמלי לתת סכום שהוא מכפלת של המספר 18 למשל. 180 או 360. בנומרולוגיה יהודית או בגימטריה, המספר 18 מסמל את המילה העברית חי שמשמעותה חיים . 18 נחשב למזל טוב.

אם אתם הולכים לתת כסף כמתנת בר מצווה, תוכלו לתת כל סכום שתרצו ולא בהכרך מספר שהוא כפולה של 18 אך תמיד נחמד להוסיף קצת משמעות למתנה מעבר.

מתנות לנער בר מצווה

יש מגמה בעשורים האחרונים של בר מצווה בסגנון מסיבת יום הולדת. במובן מסוים, זה מה שהם, במיוחד אם אתה לא דתי. אופייני גם בחגיגות בר המצווה בארה”ב לחגוג באירועים שדומים לחתונות יהודיות בגודלן וחשיבותן. זה נורמלי לחלוטין שמשפחות שוכרות אולם אירועים, מביאים קייטרינג חיצוני, תקליטנים ,בדרנים, ומזמינים רשימת אורחים גדולה.

- נדב ארט

איך משפחה חוגגת בר מצווה זה עניין של בחירה אישית בלבד. אין דרך לא נכונה לעשות זאת. ישנם נערי בר מצווה שהיו שמחים לערמה של מתנות יום הולדת כמו סקייטבורד, פלייסטיישן, סמארטפונים חדשים וכו’. הם גם שמחים לקבל מזומן ומתנות שמגיעות לאלפי שקלים.

בר מצווה הוא אירוע אבן דרך בחייו של נער. במאות הקודמות, בנים שעברו בר המצווה היו צפויים להצטרף לשאר גברי הקהילה בגרעי משבר (מלחמות וכו..). אולי הם לא היו בעלי יכולת או ניסיון של גברים בוגרים לחלוטין, אך ציפו מהם לקחת חלק. אמריקה של המאה ה-21 היא מקום בטוח ועדין הרבה יותר עבור רוב האנשים מאשר המקום העתיק של ארץ ישראל המקראית, אבל עדיין יש צד רציני להתחייבויות הנלוות לבר מצווה.

אנשים רבים עדיין מרגישים שאירוע רציני צריך להיות בסימן מתנות רציניות ומשמעותיות ולא ערימה של מוצרים בני קיימא ומתנות טריוויאליות שיושלכו תוך שנה או שנתיים לפח.

ההיסטוריה היהודית מסומנת בסיפורים מלאי עומק ומשמעות ואפילו לאירועים משמחים וקלילים יש משהו רציני בעל השלכות עמוקות בחייו של נער יהודי צעיר.

אילו מתנות נותנים לבר מצווה?

מתנת בר מצווה מעולה היא פריט יודאיקה בעבודת יד מישראל, זו מתנה שתישאר כל החיים ומקבלת משמעות מיוחדת ככל שהילד מתבגר ויש לו משפחה משֶׁלוֹ. בדרך כלל מדובר בבחירה בין פריט דתי או פולחני, פריט תרבותי יהודי שישאר עמו כחפץ אישי. ברגע שאתה יודע איזה סוג של יודאיקה לקנות כמתנה לבר מצווה, תצטרך להחליט בין סגנונות מסורתיים ומודרניים.

רוב האנשים חושבים על יודאיקה כעל כלי כסף מיושנים לבתי כנסת או לאספנים. היודאיקה המוֹדֶרנִית מכסה מגוון עצום של חומרים, סגנונות ופריטים. היודאיקה המודרנית כוללת בתוכה פריטים דתיים בעבודת יד ואביזרים, מעוטרים כמו כלי שולחן עשויים אלומיניום אנודייז או פריט אישי ומסוגנן כמו תכשיטים עם מוטיבים וסמלים יהודיים.

מתנות בר מצווה לדתיים

- נדב ארטאם נער בר המצווה שלך בא ממשפחה דתית, או יקרא בתורה אצלו בטקס בר מצווה, אולי כדאי לקנות לו פריט יודאיקה עם הקשר דתי. זה יכול גם פריט שישמש לו כמזכרת בר מצווה מסורתית שמשקפת את התרבות היהודית שלו והמורשת.

מתנות בר מצווה דתיות פופולריות כוללות מצביעי תורה מכסף בעבודת יד. הסיבה לכך היא המוט הדק דמוי העט מסתיים ביד כסופה באצבע מורה מושטת קדימה. היד הקטנה אידיאלית להצבעה על קטעיי טקסט מתוך ספר התורה בו צפוי לקרוא נער הבר מצווה ביום החגיגה.

סבים וסבתות אוהבים לרוב לקנות לנכדם את הטלית או סט התפילין הראשון שלו. אחד היסודות והחובות מסורתיות הנלוות לבר מצווה היא חובת הנחת תפילין. משפחה יכולה יחד לקנות סט שלם של קליפס טלית ישראלי וטלית בעבודת יד בעבודת יד, או סט תפילין עם קופסת תפילין מכסף בעבודת יד. אם הילד דתי, יהיו לו חפצים אישיים לתפילה וקיום מצוות מרגע חגיגת בר המצווה למשך שנים. אם הוא חילוני, יהיה לו סט של יפה פריטים לימים, חגים ואירועים מיוחדים.

עוד מתנות יודאיקה לבר מצווה

- נדב ארטמתנת בר מצווה יודאיקה פופולרית היא כוסות קידוש בהתאמה אישית עם שם חרוט או שם מנוסר מכסף אשר מוסיפים מגע אישי ופרסונלי וניתנות לשימוש לקידוש. שוב, זו לעתים קרובות בחירה פופולרית עבור סבים וסבתות שרוצים שלנכד שלהם תהיה מזכרת מיוחדת לכל החיים מבר המצווה שלו. אם הילד מתעניין בהיסטוריה או מסורת, הוא עשוי לאהוב גם קופסת אתרוג, סטים של הבדלה או נטילת ידיים, אבל אלו בחירות פחות רגילות.

קנו שרשרת מגן דוד כמתנת בר מצווה

- נדב ארטמתנה מודרנית שבדרך כלל פופולרית מאוד היא שרשרת ותליון מסוגנן של מגן דוד. הם פריט נהדר של תכשיט גברי עם מגוון סגנונות מעיצובים קטנים ודיסקרטיים ועד בולטים מזהב וכסף. בנים שמתקרבים לגיל בר מצווה כבר מודעים לאופנה וערך פריטי תכשיטים אישיים שנותנים להם תחושה של אינדיבידואליות. מגן דוד הוא גם מסמל את קשר אישי ישיר לאמונתם היהודית, או למורשת התרבותית שלהם. זו תזכורת מיוחדת לטקס בר המצווה שלהם והצעד הראשון לקראת הגבריות.

לכל קולקצית התכישטי היודיאקה שלנו לחצו כאן

מה בני בר מצווה רוצים כמתנות?

בני בר מצווה רוצים מגוון שלם של מתנות. זה מסתכם לחלוטין בטעם אישי, ובתחומי עניין וציפיות משפחתיות. הרבה בני נוער מודרניים פשוט רוצים כסף. אבל הם יסתפקו במתנות אלקטרוניות או שוברים מקוונים. אחרים רואים בר מצווה כיום הולדת בונוס והזדמנות להטיל מס על חברים וקרובי משפחה עבור רשימה של מה שלא יהיה הם בתוך אותה שנה. זה יכול להיות אלקטרוניקה, משחקי וידאו, ציוד ספורט וכו’. יש ילדים שכן עדיין מעוניינים בפריטים דתיים או תזכורת רצינית ליום המיוחד שלהם.

זה תמיד עניין של בחירה מה לקנות מתנה לבר מצווה וכדאי לדבר עם נער המצווה כמה חודשים לפני הטקס. יתכן שהוא אפילו לא חשב על זה ואולי ירצה מתנה רצינית של יודאיקה משובחת או תכשיטי גברים מירושלים. אם אתה רוצה לעודדו לחשוב ברצינות על מתנה מתאימה, תנו לו לחקור את אתר האינטרנט של נדב ארט ולהשקיע זמן מה במציאת פריט יודאיקה שמנציח באמת את המעבר שלו גַברִיוּת. נערים בגיל ההתבגרות יתגברו לעתים קרובות ויהפכו רציניים כאשר הבחירות מוצגות במונחים של ׳להיות גבר׳.

קנו מתנה בעיצוב אישי לבר מצווה

- נדב ארטאם החלטתם לקנות פריט יודאיקה בעבודת יד מישראל, בהחלט שווה להשיג אותו מותאם אישית. אופן קבלת המתנה שלך בהתאמה אישית תלוי בגודל הפריט ובסִגְנוֹן. אם אתה קונה מצביע תורה כסוף  בתור מתנה לבר מצווה, כנראה שתלכו על  חריטה קטנה. רוב האנשים פשוט בוחרים בראשי התיבות של הנמען, ואולי בתאריך של טֶקֶס הבר מצווה.

לכל כוסות הקידוש שלנו בהתאמה אישית לחצו כאן

 

 

- נדב ארטאם תבחר בכוס קידוש,או מחזקי טלית ישנן הרבה אפשרויות נוספות להתאמה אישית של המתנה כמו צבע אמייל לבחירתכם, כיתוב בחריטה או בנסור והלחמה.  יש שפע של אפשרויות לשמות, הקדשות, ברכות, סמליות יהודית, מוטיבים ירושלמיים וכל דבר אחר בעל משמעות אישית.

לכל המחזיקי טלית שלנו בהתאמה אישית לחצו כאן 

קצת על האומן -אבי נדב:

לעוד מאמרים שאולי יעניינו אתכם​

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף  - נדב ארט

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף

 יודאיקה היא כינוי ליצירות אמנות, תכשיטים ופריטים סמליים ביהדות המשמשים כפריטי נוי שימושיים עבור טקסים יהודיים מסוימים. כיום יש מגוון חנויות פיזיות או חנויות מקוונות אשר מייצרות, מעצבות ומוכרות פריטי יודאיקה נאים, אותם אנשים קונים מכל מיני סיבות. המוצרים כוללים פמוטים ותכשיטים, כלי מטבח וכוסות קידוש ועוד מגוון רחב של פריטי יודאיקה. המונח “יודאיקה מכסף”,

קרא עוד »
למה דווקא פמוטים מכסף?

מה המשמעות של הדלקת נרות ולמה דווקא לרכוש פמוטים מכסף?

אין ממש משק בית יהודי שלא נמצאים בו פמוטים לשבת. לא משנה כמה דתיים בני המשפחה, מחילוניים גמורים לדתיים ומסורתיים, קבלת השבת עם אש וברכות נמצאת עמוק בשורשיו של האדם היהודי. המאמר הבא יציג לכם את קולקציית פמוטי כלי הכסף  של אבי נדב ומה שמבדיל אותם ממוצרים אחרים בעולם היודאיקה. לשמיעה של כל המאמר לחצו

קרא עוד »
5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור 5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור - נדב ארט

5 סיבות מדוע כדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור

תוכן עניינים בין אם אתם דתיים או לא, פמוטי כסף לשבת הם מוצר חובה בכל בית יהודי. חלקם עוברים מדור לדור, חלקם חדשים לגמרי, אבל כולם הדגמה לחשיבות השבת והמשפחה. המאמר הבא ישפוך אור על אודות מוצר היודאיקה הזה, מהטקסים והמשמעויות של כל החומרים ועד לקולקציית הפמוטים העצומה של נדב ארט.   לשמיעה של כל

קרא עוד »

סל קניות 0

שתפו את המוצר

נוסף לרשימת המשאלות!