Wishlist
אפשר לחפש מוצרים כאן 👆

כל מה שצריך לדעת על חגים יהודיים

כל מה שצריך לדעת על חגים יהודיים (חג החנוכה)

חגים יהודיים הם הזדמנות נפלאה להיפגש עם חברים ובני משפחה ולהתחבר למורשת ולתרבות היהודית שלך. האופן שבו אתה חוגג את החגים היהודיים יהיה תלוי במידת הדת שלך, ואולי אם אתה חלק מקהילה יהודית רחבה יותר.

הלוח היהודי מכיל מספר חגים, ימים מיוחדים וימי חג. לפעמים אפילו יהודים יכולים להתבלבל באיזה חג מגיע אחר כך, או מהי המשמעות האמיתית שלו. זה לא עוזר שתאריכי החגים הרשמיים מחושבים לפי לוח השנה הירחי ולא הלוח הגרגוריאני הרשמי שרוב העולם משתמש בו. אירועים כמו פסח, ראש השנה ויום כיפור חלים בימים שונים מדי שנה. כשאתה גר בישראל, יש גם חגים חילוניים כמו יום העצמאות וימי זיכרון.

פוסט זה בבלוג יתמקד בחגים היהודיים המרכזיים שנחגגים בארוחות משפחתיות, ובחגים מהנים כמו פורים וחג חנוכה. נסקור את מקורות החגים, כמה מהמסורות הידועות ביותר שלהם, ונציע כמה הצעות מעשיות לחגיגתם. אנו נציג גם כמה הצעות למתנות מיוחדות לכל אחד מהחגים העיקריים.

לשמיעה של כל המאמר לחצו על הכפתור ההפעלה בצד ימין

חמשת החגים היהודיים המובילים

חגים יהודיים מסורתיים כמו פסח וחנוכה חופפים לפעמים (פחות או יותר) לחגים נוצריים מסורתיים כמו פסחא וחג המולד. אם אתה גר במדינות שיש בהן חגים נוצרים, לפעמים אתה יכול להתמזל מזלך ותחגוג חג יהודי בחגים. בדרך כלל יש כבר תחושה חגיגית, במיוחד סביב חג החנוכה, וזה מוסיף לאווירה הכללית.

לכל אחד יש את החג האהוב עליו, אבל רוב היהודים במדינות דוברי אנגלית ובמדינות אירופה חוגגים באמת רק את חמשת החגים היהודיים המובילים. אפילו בישראל, חלק ניכר מהאוכלוסייה הלא דתית מתעלם בעצם רבים מהימים המיוחדים בלוח השנה היהודי.

 

5 החגים היהודיים המוכרים ביותר

  1. פסח
  2. שבועות
  3. ראש השנה
  4. סוכות
  5. חנוכה

🥳פורים נחשב כחג בונוס מיוחד לצד הטופ 5!🥳

דבר אחד משותף לכל החגים היהודיים האהובים הוא אוכל טוב! המטבח היהודי אינו מוערך כמו שמגיע לו בעולם הרחב, אבל כל מי שטעם את האוכל היהודי באחד מהחגים יודע שזה לא מאורע שכדאי לפספס.

פסח – חוגגים את יציאת בני ישראל מעבדות לחרות

פסח 2022: ט”ו בניסן – 15 באפריל

- נדב ארטפסח (או חג החירות) הוא חג יהודי קדום. הוא נחגג במשך אלפי שנים ומציין את יציאת בני ישראל מהשבי במצרים. חג הפסח הוא חג בן 7 או 8 ימים שמתחיל בסעודת פסח שנקראת ליל הסדר. פסח מיוחד באיסור אכילת לחם וחמץ. תאהבו או תשנאו את זה, אם תשתתפו בארוחת הסדר, תאכלו מצות. אם אתה שומר מצוות, אתה תאכל מצות לאורך כל השבוע.

ארוחת ליל הסדר היא אולי הטקס היהודי המוכר ביותר. זהו אירוע משפחתי אמיתי וארוחת ערב מסורתית כוללת קריאה מההגדה, שתיית ארבע כוסות יין בהסבה ואכילת המאכלים הפולחניים תוך שאילת ארבע השאלות. סדר מסורתי יכול להיות כיף גדול לילדים, והוא דרך מצוינת ללמד אותם היסטוריה ומסורת יהודית חשובה.

ארוחת סדר פסח היא אחת הארוחות הגדולות והחשובות של השנה. זו הזדמנות מיוחדת להביא את כלי הכסף ויודאיקה הטובים ביותר שלך וליצור שולחן יפהפה באמת. זה גם השבוע היחיד בשנה שבו תוציאו את צלחות הסדר וצלחות המצות שלכם כדי להחזיק את הכרפס, המרור, המצות ושאר מאכלי פסח מסורתיים.

מתנות מומלצות לפסח

מתנות מומלצות לחג הפסחמתנות יודאיקה מומלצות לפסח 2022 כוללות:

אם אתם משתתפים בארוחת הסדר השנה, יודאיקה היא מתנה מדהימה לפסח והיא דרך נפלאה להודות למארחים ולהראות את אהבתכם והערכתכם. לכל בית יהודי צריכה להיות צלחת ליל הסדר או כמה פמוטים משובחים.

שבועות

שבועות 2022: ו’ בסיון – 4 ביוני

שבועותפירושו המילולי של שבועות הוא שבעה שבועות. החג מציין את סיומו של הטקס היהודי המסורתי של ספירת העומר. חג השבועות חוגג את מתן התורה לאחר יציאת מצרים, אך יש לו גם משמעות רחבה יותר כחג קציר. סביר להניח שתחילת עונת קציר התבואה והחיטה נחגגה בתקופה זו על ידי אבותינו הקדומים ביותר. חג השבועות המודרני הוא יום חג בישראל, אך הוא חוליה חיה לאותו עבר קדום.

אם נניח את המשמעות הדתית של קבלת התורה בצד, חג השבועות חוגג את שפע הטבע. בהתאם ללוח השנה הירחי, הוא נופל בין אמצע מאי לאמצע יוני בכל שנה והוא חג חמים ושטוף שמש. חג השבועות מצויין באופן מסורתי בקישוט בתים ובתי כנסת בירק. פרחים, צמחים וענפים כולם מקובלים ומתנת פרחים מתקבלת בברכה במיוחד במהלך חג השבועות.

חובבי אוכל אוהבים את חג השבועות. נושא האוכל העיקרי הוא מוצרי חלב וגבינה, בלינצ’ס גבינה וקרפלך גבינה הם עמוד התווך של השולחנות האשכנזים. אם כבר, מנות חג השבועות המזרחיות והספרדיות מעוררות תיאבון עוד יותר.

מתנות מומלצות לשבועות

מתנות מומלצות לשבועותמתנות יודאיקה מומלצות לשבועות 2022 כוללות:

שבועות הוא חג הקציר והוא נחגג גם במוצרי חלב. אם אתם מחפשים מתנה מעוררת דמיון ויוצאת דופן למארח סוכות, אנו ממליצים על יודאיקה מרשימה מעבודת יד יהודית עם עיטורים טבעיים כמו פרחים.

ראש השנה

ראש השנה 2022: א’ בתשרי – 25 בספטמבר

כל מה שצריך לדעת על ראש השנהראש השנה הוא חג המסמל את תחילת השנה היהודית. מאמינים שמקורו בכלכלה החקלאית העתיקה של המזרח התיכון, שקדמה לדת היהודית. הסתיו סימן את תחילת השנה החדשה עבור העמים השמיים והיה קשור למחזור השנתי של קציר ושתילת זרעים. גם היום בראש השנה יש דגש על מאכלים עונתיים.

ראש השנה הוא בדרך כלל חג משפחתי שקט ופתיחה נעימה לעונת הסתיו. רוב יהודי העולם חוגגים את ראש השנה בארוחות חג משפחתיות. בישראל, ראש השנה מגיע לעיתים קרובות עם מזג האוויר הקריר יותר. אנשים חשים הקלה על כך שהימים החמים של הקיץ סוף סוף חלפו ומברכים באמת על טמפרטורות הסתיו הנוחות.

המאכלים המסורתיים כוללים תפוחים ודבש (כדי לאחל שנה חדשה ומתוקה בהמשך). תמרים, רימונים ושאר מאכלי קציר הם בדרך כלל בעונתם בישראל ופופולריים במיוחד בראש השנה. מאכלים מסורתיים נוספים הם דגים שלמים, מבושלים עם הראש, לחם חלה, ומבחר ירקות סתיו כמו כרישה, דלעת ואפונה.

מתנות מומלצות לראש השנה

מתנות מומלצות לראש השנה

מתנות יודאיקה מומלצות לראש השנה 2022 כוללות:

מתנת היודאיקה הפופולרית ביותר לראש השנה היא צלחת דבש מכסף מסורתית או צלחת דבש אלומיניום מודרנית. כפות דבש מעוטרות מכסף פיליגרן, או כפות דבש בסגנון ארט דקו מודרניות הן מתנות קטנות ומדהימות.

סוכות

סוכות 2022: 15 בתשרי- 9 באוקטובר

כל מה שאתם צריכים לדעת על חג הסוכות

סוכות  הוא חג יהודי ידוע שחביב במיוחד על ילדים. הסיבה העיקרית לפופולריות שלו היא ההזדמנות לבנות סוכה ולאכול בחוץ. מדובר בציווי מפורש בתורה. “בסוכות תשבו שבעת ימים. כל האזרח בישראל ישבו בסוכות, למען ידעו דורותיכם כי בסוכות הושבתי את בני ישראל בהוציאי אותם מארץ מצרים” (ויקרא כ”ג) – כך ציווה אותנו הקב”ה.

מכיוון שבני ישראל לא הספיקו לבנות בתים כשיצאו ממצריים הם בנו סוכות וגרו בהם.

אפשר לבנות סוכה מכל חומר שימושי, אפילו מסגרת עץ פשוטה עם מצעים ישנים לקירות זה בסדר. הגג עם זאת, עשוי באופן מסורתי מעלים, באופן אידיאלי כפות דקלים. מזג האוויר בדרך כלל עדיין טוב בישראל במהלך סוכות ולפעמים נראה שבכל גן יש סוכה. משפחות מעבירות את הערבים יחד, אוכלות את ארוחותיהן ליד שולחן הסוכה ואפילו מעבירות טלוויזיה עם כבל מאריך.

נהוג לקשט את פנים הסוכה בארבעת המינים. הפירושים משתנים, אך התלמוד מגדיר את ארבעת צמחי הסוכות כאתרוג, לולב, הדסה וערבה. אתרוג הוא חלק חשוב במנהגי סוכות. משפחות רבות אוהבות להוציא לסוכות קופסת אתרוג מכסף מיוחדת ועוקבות אחר המסורת של עטיפת האתרוג בסיבי פשתן והנחתו בקופסת האתרוג. היתרון הנוסף הוא שניתן להכין מהאתרוג המושלך ריבת אתרוג טעימה.

מתנות מומלצות לסוכות

מתנות מומלצות לסוכות - קופסא לאתרוג מכסף מודרניתמתנות יודאיקה מומלצות לסוכות 2022 כוללות:

אם אתם בונים השנה סוכה, או אפילו סתם חוגגים את החג בבית, קופסאות אתרוג מכסף מירושלים היא מתנה מדהימה לסוכות. הכלי המרשים עשוי לשמש רק פעם בשנה, אבל הוא משמש גם כקישוט יפה על המדף.

חנוכה

חנוכה 2022: כ”ה בכסלו- 18 בדצמבר

כל מה שצריך לדעת על חגים יהודיים - נדב ארט

חנוכה הוא פסטיבל האורות היהודי והוא חג חורף מבורך שלעתים נופל סמוך לחג המולד. חג החנוכה חוגג את הניצחון של היהודים (המכבים) על היוונים בימי אנטיוכוס הרשע. חופשת חנוכה נמשכת שמונה ימים ושמונה לילות והיא אחד החגים המועדפים ביותר על ילדים. ילדים אוהבים את טקס הדלקת הנרות בחנוכה, ואת פינוקי החנוכה שהם סופגניות עם ריבה וכמובן דמי חנוכה.

מסורת נפלאה נוספת של חנוכה היא סביבונים. צעצועי הילדים המסורתיים ניתנו כמתנות לחנוכה במשך מאות שנים ומקורם ממרד המכבים שהיוו השראה לחג החנוכה. סביבונים פשוטים נחצבו מעץ, או נצרפו יחד מכל חומר זמין. הם עוטרו באותיות העבריות נגהש. סביבוני יודאיקה מעוטרים יכולים להיות בעבודת יד עם דוגמאות פיליגרן מכסף מדהימות, אבל הם עדיין צעצועים פונקציונליים.

חג החנוכה ידוע בעיקר בזכות החנוכיות או המנורות המיוחדות שלו. מנורת תשעת הענפים דולקת מחדש בכל לילה, עם נר נוסף בכל פעם. הדלקת נרות חנוכה היא אירוע משפחתי מהנה הכולל בדרך כלל סופגניות ושאר מאכלי החג. כמה יהודים אמריקאים עדיין חוגגים את חנוכה בארוחת ערב של אווז צלוי. חנוכה הוא חג חורפי מאוד וההתכנסות סביב נרות החנוכייה בלילה חשוך קר זה כיף גדול.

מתנות מומלצות לחנוכה

מתנות מומלצות לחנוכה

מתנות יודאיקה מומלצות לחג החנוכה 2022 כוללות:

אנו מקווים שתהיה לך הזדמנות להשתתף בהדלקת נרות חנוכה השנה. חנוכייה מכסף בעבודת יד בת תשעה ענפים היא מתנה מיוחדת של פעם בחיים. ישנן גם חנוכיות מיניאטוריות שטוחות וסביבונים המהווים מתנות קטנות ומעולות.

פורים

פורים 2022: י”ד או ט”ו באדר – 16 במרץ

כל מה שאתם צריכים לדעת על חג פוריםפורים הוא עוד חג יהודי מהנה שנטוע עמוק בהיסטוריה העתיקה. פורים חוגג את הצלת העם היהודי מהמן הרשע. על פי מגילת אסתר, המן, האימפריה הפרסית, תכנן לטבוח באוכלוסיה היהודית של פרס. את מזימתו סיכלו מרדכי ואסתר והמן המום מת בתלייה יחד עם משפחתו. הסיפור הניצחון הזה מונצח בפינוק פורים של אוזני המן, למעשה מאפה משולש במילוי מתוק.

פורים הוא חג לילדים והוא גם זמן מסיבות למבוגרים. אם פורים יחול מאוחר יותר במרץ, מזג האוויר בישראל כבר התחמם והפך לשמש. בדרך כלל יש אווירה של קרנבל עם מסיבות שמלות מפוארות וזיקוקים. זה גם מסורתי לשתות יין בפורים ואם החג הוא בסוף שבוע, הברים והפאבים בדרך כלל עמוסים.

מסורת פורים הדתית יותר – אך גם מהנה – היא הוצאת המגילות וקריאת מגילת אסתר. אסתר הייתה הגיבורה שעזרה להציל את עמה ופורים חוגג את אומץ ליבה. פורים הוא גם זמן של צדקה ונתינה לעניים. הצדקה התפתחה למסורת של משלוח מנות – הענקת סלסלות אוכל מעורר תיאבון ושאר מטעמים כמתנות לפורים.

המתנות המומלצות ביותר לפורים

מתנות יודאיקה מומלצות לפורים 2022 כוללות:

אם אתם מתכננים לחגוג בפורים הזה, כל סוג של סט כוסות קידוש, ערכת משקאות חריפים או מחזיק יין יתאימו לאווירה של פורים. אם ההשקפה שלך קצת יותר רצינית – או שאתה מחפש מתנה מיוחדת – כיסוי מגילה מכסף בעבודת יד, או מגילת קלף בכתב יד יכולה להיות המתנה המושלמת לפורים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

קצת על האומן -אבי נדב:

לעוד מאמרים שאולי יעניינו אתכם​

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף  - נדב ארט

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף

 יודאיקה היא כינוי ליצירות אמנות, תכשיטים ופריטים סמליים ביהדות המשמשים כפריטי נוי שימושיים עבור טקסים יהודיים מסוימים. כיום יש מגוון חנויות פיזיות או חנויות מקוונות אשר מייצרות, מעצבות ומוכרות פריטי יודאיקה נאים, אותם אנשים קונים מכל מיני סיבות. המוצרים כוללים פמוטים ותכשיטים, כלי מטבח וכוסות קידוש ועוד מגוון רחב של פריטי יודאיקה. המונח “יודאיקה מכסף”,

קרא עוד »
למה דווקא פמוטים מכסף?

מה המשמעות של הדלקת נרות ולמה דווקא לרכוש פמוטים מכסף?

אין ממש משק בית יהודי שלא נמצאים בו פמוטים לשבת. לא משנה כמה דתיים בני המשפחה, מחילוניים גמורים לדתיים ומסורתיים, קבלת השבת עם אש וברכות נמצאת עמוק בשורשיו של האדם היהודי. המאמר הבא יציג לכם את קולקציית פמוטי כלי הכסף  של אבי נדב ומה שמבדיל אותם ממוצרים אחרים בעולם היודאיקה. לשמיעה של כל המאמר לחצו

קרא עוד »
5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור 5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור - נדב ארט

5 סיבות מדוע כדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור

תוכן עניינים בין אם אתם דתיים או לא, פמוטי כסף לשבת הם מוצר חובה בכל בית יהודי. חלקם עוברים מדור לדור, חלקם חדשים לגמרי, אבל כולם הדגמה לחשיבות השבת והמשפחה. המאמר הבא ישפוך אור על אודות מוצר היודאיקה הזה, מהטקסים והמשמעויות של כל החומרים ועד לקולקציית הפמוטים העצומה של נדב ארט.   לשמיעה של כל

קרא עוד »

סל קניות 0

שתפו את המוצר

נוסף לרשימת המשאלות!