Wishlist
אפשר לחפש מוצרים כאן 👆

מדריך הקנייה המלא לרכישת כוסות קידוש מכסף

המדריך המלא לרכישת כוסות קידוש מכסףכסף הוא אחד החומרים הטובים ביותר עבור יצור כוסות קידוש. לא רק שהוא יפה, ובעל ערך, הכסף נשמר במהלך השנים וערכו רק עולה. עם השנים גילו שהוא גם חומר אנטי בקטריאלי ואנטי פטרייתי שרק תמך בשימושו לייצור כלי הגשה לאוכל ושתיה.

לשמיעה של כל המאמר לחצו על הכפתור ההפעלה בצד ימין

כוס קידוש חייבת להיות מכסף?

ניתן להשתמש בכוס קידוש בכל חומר שתחפצו בו אך מאז שהחלו יהודים להשתמש בכוסות קידוש, הם עשויים מכסף סטרלינג. כסף ידוע כטהור יותר ממתכות אחרות מכיוון שהוא אינו מחליד או ניזוק עם הזמן.

כסף יחזיק מעמד לכל החיים אם יטפלו בו כראוי עם העצות שאנו נמליץ לכם בהמשך המאמר. ניקוי עם כימיקלים צריך להיעשות בזהירות בגלל העובדה שכסף עלול להינזק מכמה חומרים.

כוסות כסף לקידוש משמשות בדרך כלל כמתנה מושלמת לחתונה יהודית ובדרך כלל חרוטות בהן מילות ברכה לאלוהים וסמלים כמו שם משפחה, כולל מגני דוד, אריות, גפנים, עיצובי פרחים המייצגים את העם היהודי בימי קדם. הִיסטוֹרִיָה. חלקם משתמשים גם בסמלים כמו חנוכיות ושופרות.

האם גביע קידוש חייב להיות כסף סטרלינג 925?

ההלכה היהודית אינה מחייבת 925 כוסות קידוש מכסף סטרלינג, אלא המנהג הוא להשתמש בכוסות קידוש מכסף סטרלינג על מנת להדר את המצווה.

כוס העשויה ממתכת אחרת צריכה להיות מטופלת במי מלח או אלכוהול לאחר השימוש בה כדי שלא יישאר טעם שאריות של היין מפעמים קודמות שהשתמשו בו.

הטיפים הטובים ביותר לשמירה וניקוי כוס קידוש:

הטיפים הטובים ביותר לשמירה וניקוי כוס קידוש: בעת שטיפת גביע הקידוש יש לשטוף אותו ביד. אין להכניס אותו למדיח כי התהליך הכימי שמתרחש במדיח יכול להרוס את הכוס עצמה ואת ציפוי הזהב 14 קראט שנמצא בחלק הפנימי ושומר על טעם ואיכות היין.

כפי שצוין קודם לכן, כימיקלים עלולים להזיק למשטח הכסף, מה שגם יגרום לו לאבד את המראה המבריק.

– אין לנקות גביעי קידוש מכסף במשחת שיניים, מלח או כל חומר שוחק אחר המכיל סודה לשתייה ו/או קרם למניעת אבנית כי כולם עלולים לפגוע בכסף.

-כוסות קידוש כסף יש לשטוף לאחר כל שימוש רק במים קרים ולייבש מיד במטלית יבשה כדי למנוע הכתמה.

– אין לייבש כוסות קידוש כסופים על ידי הנחתם על גבי מגבת כי הדבר עלול לגרום לשריטות. במקום זאת, יש לייבש את הכוס עם מטלית רכה ולוודא שהיא יבשה לחלוטין לפני האחסון כדי למנוע טחב או הכתמה.

למדריך המלא לניקוי ושימור כלי כסף וכמובן לניקוי וחידוש כוסות קידוש ופמוטים לשבת מכסף לחצו כאן

מה הופך כוס לכוס לקידוש?

באופן כללי כל כוס יכולה להוות ככוס קידוש, המקפידים שומרים על כוס אחת מעוטרת המיועדת לקידוש על מנת להבדיל ולפאר את מצוות הקידוש.  היא צריכה להכיל רביעית הלוג יין שזה 86 מ״ל.

למה מומלץ להשתמש בכוס קידוש מכסף?

המדריך המלא לרכישת כוסות קידוש מכסףבעבר אלומיניום שימש להכנת כוסות קידוש כי הוא אינו מתכת יקרה אבל כוסות האלומיניום לאורך זמן יוצרת טעם לא נעים בפה, שלא היה בריא לאנשים לשתות ממנו.

גם כוסות הקידוש הכסופות היו מגיבות ליין הגפן בצורה כזו שיצר טעם מתכתי ולא בריא בשתיית יין.

מדענים גילו שיש חיידק מסוים ביינות שאוכל את האלומיניום והוא זה שיוצר את הטעם הרע הזה בפה מכוסות הקידוש שעשויות מאלומיניום מה שלא קורה כשמשתמשים בכוס קידוש עשויה מכסף סטרלינג או אלומיניום אשר מצופים בטפלון. 

לכל כוסות קידוש מאלומיניום אנודייז אשר מצופות בטפלון לחץ כאן

כיום תמצאו את כל כוסות הקידוש מכסף סטרלינג ברוב המקומות המצופים בזהב צהוב 14 קראט בחלק הפנימי של הכוס השומר על טעם היין ולכוסות קידוש אלומיניום/אלומיניום אנודייז תגלו שרוב מקומות דואגים לבריאות הלקוח ציפוי טפלון בחלק הפנימי של כוס הקידוש שלא שומר גם על טעם היין אלא בעיקר שומר על הבריאות. שתיית מתכות לא בריאות שעלולות לגרום לכאבי ראש או אפילו נשירת שיער .

לא כל החברות אשר מייצרות גביעי קידוש מכסף מצפות אותו בזהב 14 כדי לשמור את בריאותכם ועל הטעם של היין או כאשר מדובר בגביעי קידוש מאלומיניום אנודייז חובה לצפות אותם בטפלון כדי לשמור על בריאותכם ועל הבריאות של יקירכם.

לכל כוסות הקידוש מכסף סטרלינג 925 שלנו המצופים בזהב 14 קראט לחץ כאן

האם יין קידוש חייב להיות אדום?

מתנות מומלצות לשבועותבאופן כללי המצווה היא לקדש על יין אדום משום שסוברים כי רק יין אדום נחשב יין, אבל במידה ויש יין לבן מותר לקדש עליו. הספרדים מקדשים על היין אדום גם אם יש יין לבן יותר משובח ממנו אך באופן כללי יש לקדש על היין היותר משובח.

במידה ואין בכלל יין ניתן לומר קידוש על מיץ ענבים או מים.

במה אפשר להשתמש במקום יין לקידוש?

במידה ואין לנו יין בהישג יד מותר לקדש על מיץ ענבים ואין צורך להמתין עד שיתיישן ויהפוך ליין. הפוסקים אומרים שהמצווה היא לקדש על המובחר לכן אנו מעדיפים את היין על מיץ הענבים. במידה ואין לנו מיץ ענבים ניתן לקדש גם על מים.

איזה יין לקידוש כדאי לקנות?

יינות קידוש מגיעים יבשים או ביינות מתוקים. גילינו מניסיוננו שהיינות האיכותיים ביותר נמצאים בדרך כלל ביינות היבשים או החצי יבשים מכיוון שתהליך היישון של היין גורם לו להיחשב מובחר יותר. ישנם סוגים רבים של יינות שולחן יבשים לבחירה, והעצה הטובה ביותר שאנו יכולים לתת היא לקרוא את התוויות בעיון ולמצוא יין שאתה אוהב.

אז לסיכום..

אם אתם מעוניינים לקנות כוס קידוש, שימו לב שעדיף לקנות כוסות קידוש מכסף שצופו בזהב 14 קראט בחלק הפנימי של כוס הקידוש כי זה לא רק לטעמכם אלא גם לבריאותכם.

כוס קידוש מכסף בהתאמה אישית זכרו כי על פי ההלכה היהודית בעת נטילת ידיים לפני אמירת קידוש בשבת או יום טוב יש לרחוץ כל יד 3 פעמים, מעבר למצווה שמירה על בריאותך בזמן התפילה שומרת עליך.

למגוון המלא והעשיר שלנו עם כל כוסות הקידוש במגוון החומרים השונים שלנו לחצו כאן

לכל הצלחות לכוסות קידוש לחצו כאן

לכל קולקציית כוסות קידוש בהתאמה אישית לחצו כאן 

אז מה היה לנו עד לכאן?

קצת על האומן -אבי נדב:

לעוד מאמרים שאולי יעניינו אתכם​

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף  - נדב ארט

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף

 יודאיקה היא כינוי ליצירות אמנות, תכשיטים ופריטים סמליים ביהדות המשמשים כפריטי נוי שימושיים עבור טקסים יהודיים מסוימים. כיום יש מגוון חנויות פיזיות או חנויות מקוונות אשר מייצרות, מעצבות ומוכרות פריטי יודאיקה נאים, אותם אנשים קונים מכל מיני סיבות. המוצרים כוללים פמוטים ותכשיטים, כלי מטבח וכוסות קידוש ועוד מגוון רחב של פריטי יודאיקה. המונח “יודאיקה מכסף”,

קרא עוד »
למה דווקא פמוטים מכסף?

מה המשמעות של הדלקת נרות ולמה דווקא לרכוש פמוטים מכסף?

אין ממש משק בית יהודי שלא נמצאים בו פמוטים לשבת. לא משנה כמה דתיים בני המשפחה, מחילוניים גמורים לדתיים ומסורתיים, קבלת השבת עם אש וברכות נמצאת עמוק בשורשיו של האדם היהודי. המאמר הבא יציג לכם את קולקציית פמוטי כלי הכסף  של אבי נדב ומה שמבדיל אותם ממוצרים אחרים בעולם היודאיקה. לשמיעה של כל המאמר לחצו

קרא עוד »
5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור 5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור - נדב ארט

5 סיבות מדוע כדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור

תוכן עניינים בין אם אתם דתיים או לא, פמוטי כסף לשבת הם מוצר חובה בכל בית יהודי. חלקם עוברים מדור לדור, חלקם חדשים לגמרי, אבל כולם הדגמה לחשיבות השבת והמשפחה. המאמר הבא ישפוך אור על אודות מוצר היודאיקה הזה, מהטקסים והמשמעויות של כל החומרים ועד לקולקציית הפמוטים העצומה של נדב ארט.   לשמיעה של כל

קרא עוד »

סל קניות 0

שתפו את המוצר

נוסף לרשימת המשאלות!