Wishlist
אפשר לחפש מוצרים כאן 👆

איך מייצרים כוס קידוש מכסף? כל השלבים שצריך לדעת:

איך מייצרים יודאיקה מפח\רדיד כסף?

איך רדיד/פח כסף הופך למוצר יודאיקה (כוס קידוש)  - נדב ארט

כל פריט יודאיקה מתחיל את חייו כרדיד כסף. עוביו של הרדיד משתנה בהתאם להחלטת האומן. בגלל הייצור בעבודת יד אנו בוחרים ברדיד עבה יחסית על מנת שהוא לא יקרע בשלב הבא. לאחר שרדיד הכסף הגיע לסדנת הייצור גוזרים אותו עם מספריים עבים במיוחד לעיגול בקוטר המוצר הרצוי. מוצרים רבים דורשים כמה חתיכות כסף שונות לייצור מוצר אחד כמו לדוגמא כוס קידוש עם רגל שמגיעה מחלק החדש שהוא הגביע, וחלק נוסף שהוא הרגל. לאחר שחתכנו את רדיד הכסף לעיגול הנקרא שייבה הוא עובר לתהליך הלחיצה. הלחיצה מתבצעת בעזרת מודל ברזל כבד בצורה אותנו לוחצים על מכונת הלחצנות שהיא מכשיר המסובב אותה במהירות

איך רדיד/פח כסף הופך למוצר יודאיקה (כוס קידוש)  - נדב ארט

מכונת הלחצנות מזכירה בעבודתה את הצורה בה מגלפים עץ. מחזיקים יחד את עיגול הכסף יחד עם התבנית ומפעילים את המכונה. מורחים משחה מיוחדת על רדיד הכסף על מנת שלא יקרע בתהליך ויהיה גימור אחיד. המכונה מסתובבת במהירות גבוהה וכך הלוחץ בטכניקה עדינה ומדויקת מתחיל למתוח את רדיד הכסף על גבי המודל. על מנת ללחוץ כסף בצורה טובה ואיכותית נדרשות שנים רבות של טכניקה ,אימונים וכוח רב.
במידה והמוצר מעוצב בצורה עקורה והמודל לא יוכל לצאת ממנה בסוף תהליך הלחיצה משתמשים במודלים מתוחכמים ומתפרקים על מנת לקבל את העיצוב הרצוי. תהליך הלחיצה גורם לכסף להתקשות לכן חייב לדאוג שהכסף ישאר רך ונוח לעבודה לכן בתהליך לחיצה ארוך יש לחמם את רדיד הכסף לעיתים קרובות.

לאחר תהליך הלחיצה, מעבירים את החלקים אל הצורף שממשיך את תהליך הייצור.

איך רדיד/פח כסף הופך למוצר יודאיקה (כוס קידוש)  - נדב ארט

במידה והמוצר בגימור שאינו מבריק (רקוע) יש לבצע את הריקוע בשלב הזה.
לאחר תהליך הריקוע, מלחים הצורף את החלקים השונים על מנת ליצור את המוצר. בשלב זה המוצר אינו לראוי לשימוש.
לאחר הלחמת החלקים אחד לשני- ממשיך הצורף על שלב העיטורים. במידה והמוצר מעוטר בפיליגרן ילחים הצורף בצורה עדינה ומדוייקת את תלתלי הכסף על המוצר. במידה והמוצר ישובץ באבנים מכין הצורף את בתי האבן ועוד.
לקוחות רבים מזמינים שמות בהלחמה אישית, אותם מלחימים בשלב זה.
לאחר תהליך ההלחמה כאשר כל חלקי המוצר מחוברים אחד לשני המוצר עובר לאמבט חומצה. בעזרת החומצה אנו מנקים את כל הדבק שנותר בהלחמה ומכינים את המוצר לשלב הליטוש.
לאחר החומצה עובר המוצר לתהליך הליטוש. בתהליך הליטוש עובר המלטש בצורה דקדקנית על כל קימורי המוצר על מנת ללטש את החיבורים, לתת למוצר גימור אחיד ונקי ולזהות פגמים במידה ויש. במידה והתגלה פגם המוצר, המוצר יחזור אל הצורף לתיקון.

איך רדיד/פח כסף הופך למוצר יודאיקה (כוס קידוש)  - נדב ארט


כאשר סימנו את תהליך הליטוש המוצר בצבע כסף מט והוא נדרש לעבור הברקה בשביל לקבל מראה מבריק ומרשים. בתהליך ההברקה משתמשים במברשות שונות מהגס ביותר לעדין ביותר. ישנן מברשות שונות העשויות מגומי, סקוץ’ ומברשות שיער. תהליך הליטוש מתבצע ע”י מלטש מנוסה היודע להתאים לכל מוצר את סוג המברשת והתהליך הנכון על מנת לקבל את התוצאה הרצויה. את הליטוש עושים בעזרת סבון אותו מורחים על המברשת הרצויה, המלטש יודע לגשת לכל הקימורים ועיקולים של המוצר בצורה מדוייקת כך שנקבל פריט יודאיקה בגימור מראה מבריק ואחיד.
מרגע זה והלאה מחזיקים את כל הכסף עם כפפות כותנה בשביל שלא נשאיר סימנים וטביעות אצבעות.

איך רדיד/פח כסף הופך למוצר יודאיקה (כוס קידוש)  - נדב ארט


במידה והמוצר משמש לאכילה או שתיה יש להזהיבו. תהליך ההזהבה הוא תהליך שמצפה את החלק הפנימי של המוצר בציפוי זהב על מנת שהמשתמש לא יטעם את טעם הכסף המר.

לאחר תהליך הזהבה עובר המוצר להחתמה. בהחתמה אנו מסמנים כי המוצר עשוי כסף סטרלינג באופן רשמי ואת לוגו החברה. לקוחות רבים מזהים את מוצרנו בזכות החתימה עם הלוגו והעיצוב המרשים.

את הכלי המוגמר אנו מציגים בחנות או אורזים ושולחים לכל חלקי העולם.

רוצים לראות בעצמכם איך מייצרים את כלי הכסף שלכם? בואו לסיור אצלנו במפעל! לפרטים נוספים לחצו כאן.

נעים להכיר

איך רדיד/פח כסף הופך למוצר יודאיקה (כוס קידוש)  - נדב ארט

נדב ארט הינה גלריה וסטודיו משפחתי הממוקם במרכז ירושלים ומייצר, מזה שלשה דורות, כלי כסף, חפצי יודאיקה ותכשיטים בסגנון קלאסי ומודרני. עם השנים יצרנו קהל לקוחות נאמן ואוהד ואנו משווקים את מוצרינו ללקוחות בארץ ובחו“ל וכן למוזיאונים, ספריות וגלריות בכל רחבי העולם. במקביל לייצור ולשיווק, אנו מארחים בבית המלאכה ובגלריה משפחות וקבוצות תיירים מהארץ והעולם, אשר נחשפים מקרוב להליך הייצור וקונים את מוצרינו במחירי חנות המפעל.

קצת עלינו

איך מייצרים כוס קידוש מכסף? כל השלבים שצריך לדעת: איך מייצרים כוס קידוש מכסף? כל השלבים שצריך לדעת: - נדב ארט

האמן אבי נדב, הינו דור שלישי למשפחת אומנים וצורפי כלי כסף שמקורה בתימן והידע המשפחתי כמו גם הסגנון האומנותי הייחודי ואיכות המוצרים עוברים בירושה מאב לבן. במהלך השנים גילינו כי לסיפור המשפחתי המיוחד שלנו, אשר תחילתו כאמור בתימן והמשכו בעלייה לארץ, בבית הספר לאומנות של בצלאל, בואכה שכונת נחלאות ומרכז העיר יש ערך היסטורי רב וכי הוא מגלם בתוכו את כל היפה והטוב בארץ הזו.

חווית הביקור

איך רדיד/פח כסף הופך למוצר יודאיקה (כוס קידוש)  - נדב ארט

במהלך השנים נוכחנו לגלות כי קבוצות של תיירים כמו גם בודדים, מהארץ ומחו”ל, מגלים את הפינה הקטנה והקסומה שלנו ומבקשים לשמוע את הסיפור המשפחתי יוצא הדופן ולראות מקרוב כיצד פח של כסף הופך לכלי כסף יפהפה או לתכשיט מהודר. אנחנו גם מאפשרים למבקרים להתנסות בעצמם בסדנת הייצור ואלו מצדם נענים בשמחה רבה ובאהבה גדולה. קהל היעד שלנו הינו מגוון ביותר, החל מתיירות יהודית נכנסת, סיורי בר/בת מצוה וכלה בקבוצות של צליינים נוצרים מכל העולם. כולם מתרגשים ביחד אתנו למראה המנורות, החנוכיות והמזוזות.

למה שווה לבוא לבקר אותנו?

איך רדיד/פח כסף הופך למוצר יודאיקה (כוס קידוש)  - נדב ארט

עם השנים יותר ויותר יצרני כסף עברו לייצור המוני (לא בעבודת יד) ולייצור במדינות זולות יותר כך שכשאדם רוצה לרכוש פריט יודאיקה בעבודת יד יהודית ואיכותית מאוד קשה לו למצוא. אנחנו שמחים להמשיך לייצר בעבודת יד ישראלית, בירושלים, במרחק לא גדול מהשריד האחרון של בית המקדש- הכותל המערבי. מי שיבוא לסייר אצלנו יוכל להתרשם מטכניקות תימניות עתיקות שעברו בירושה יחד עם תכנון וייצור של יודאיקה מודרנית ומתוחכמת משלל חומרים.

במהלך הביקור תפגשו באבי, אומן שגדל לתוך עולם היודאיקה וספג עם השנים אין ספור השראות מרגשות לייצור של פריטים שלא תוכלו למצוא בשום מקום אחר לקבלת רושם ראשוני של מגוון הפרטים שלנו עם מעל ל2,000 מוצרים לחצו כאן.

קצת על האומן -אבי נדב:

לעוד מאמרים שאולי יעניינו אתכם​

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף  - נדב ארט

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף

 יודאיקה היא כינוי ליצירות אמנות, תכשיטים ופריטים סמליים ביהדות המשמשים כפריטי נוי שימושיים עבור טקסים יהודיים מסוימים. כיום יש מגוון חנויות פיזיות או חנויות מקוונות אשר מייצרות, מעצבות ומוכרות פריטי יודאיקה נאים, אותם אנשים קונים מכל מיני סיבות. המוצרים כוללים פמוטים ותכשיטים, כלי מטבח וכוסות קידוש ועוד מגוון רחב של פריטי יודאיקה. המונח “יודאיקה מכסף”,

קרא עוד »
למה דווקא פמוטים מכסף?

מה המשמעות של הדלקת נרות ולמה דווקא לרכוש פמוטים מכסף?

אין ממש משק בית יהודי שלא נמצאים בו פמוטים לשבת. לא משנה כמה דתיים בני המשפחה, מחילוניים גמורים לדתיים ומסורתיים, קבלת השבת עם אש וברכות נמצאת עמוק בשורשיו של האדם היהודי. המאמר הבא יציג לכם את קולקציית פמוטי כלי הכסף  של אבי נדב ומה שמבדיל אותם ממוצרים אחרים בעולם היודאיקה. לשמיעה של כל המאמר לחצו

קרא עוד »
5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור 5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור - נדב ארט

5 סיבות מדוע כדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור

תוכן עניינים בין אם אתם דתיים או לא, פמוטי כסף לשבת הם מוצר חובה בכל בית יהודי. חלקם עוברים מדור לדור, חלקם חדשים לגמרי, אבל כולם הדגמה לחשיבות השבת והמשפחה. המאמר הבא ישפוך אור על אודות מוצר היודאיקה הזה, מהטקסים והמשמעויות של כל החומרים ועד לקולקציית הפמוטים העצומה של נדב ארט.   לשמיעה של כל

קרא עוד »

סל קניות 0

שתפו את המוצר

נוסף לרשימת המשאלות!