Wishlist
אפשר לחפש מוצרים כאן 👆

מה המשמעות של הדלקת נרות ולמה דווקא לרכוש פמוטים מכסף?

תוכן עניינים

אין ממש משק בית יהודי שלא נמצאים בו פמוטים לשבת. לא משנה כמה דתיים בני המשפחה, מחילוניים גמורים לדתיים ומסורתיים, קבלת השבת עם אש וברכות נמצאת עמוק בשורשיו של האדם היהודי. המאמר הבא יציג לכם את קולקציית פמוטי כלי הכסף  של אבי נדב ומה שמבדיל אותם ממוצרים אחרים בעולם היודאיקה.

לשמיעה של כל המאמר לחצו על הכפתור ההפעלה בצד ימין

 

 

 

טקס הדלקת הנרות

ביהדות, הפמוטים משומשים בטקס קדוש שכל משק בית יכול לערוך. נשות הבית משתמשות בפמוטים, בעזרתם הן מדליקות את הנרות ומברכות על האש. הטקס מתרחש כ-30 דקות לפי כניסת השבת, במהלכו הנשים מברכות על האש והשבת ומשתמשות בחום הנרות כדי להבריש אותן קלות על פניהן. האש מייצגת את יצירתו הראשונה של האל. בעבר, בני המשפחה היו משתמשים באור הנרות כדי לאכול ארוחת ערב בקלות.

המשמעות המודרנית

בימינו, יש דרכים רבות לאכול ארוחת שישי עם אורות מבלי לחלל את האיסור על הדלקת חשמל. כיום, להדלקת הנרות יש משמעות רוחנית יותר, והיא סובבת סביב הברכה עצמה ותחושת הביחד של המשפחה והחברים. פמוטים מכסף סטרלינג הם דרך יפיפייה וייחודית לערוך את הטקס המסורתי בבתים המודרניים של ימינו. הכל מסתכם במגע האומנותי ותחושת היוקרתיות שפמוטים מכסף טהור מביאים לברכה עצמה.

מוצרים כחול לבן

פמוטים אשר מיוצרים בישראלאחד הדברים שמבדילים מוצרי יודאיקה מסוימים מאחרים הוא המקום בהם הם מיוצרים. כלי היודאיקה שלנו מיוצרים בישראל, בלב ירושלים, במסורת עתיקה בידי עסק בעל דורות רבות של אומנות. המוצרים האלו מכילים מימד נוסף של קדושה, אותנטיות ויצירתיות של מוצר שנוצר בארץ הקודש בעזרת הכלים המתקדמים ביותר בעבודת יד.

  

למה דווקא כסף סטרלינג?

כסף סטרלינג 925 הוא חומר עמיד ביותר, שמתהדר במראה יוקרתי ומושך. הוא שומר על עצמו בצורה יפהפייה במשך השנים, וכל מה זה שדורש זה קצת ניקיון של שעוות הנר. אם אתם שקדנים, תוכלו להשתמש במעט משחת שינייים לניקיון, דבר אשר יחדש את המראה הזוהר הטבעי של הכסף. אתם יכולים להחזיק בפמוטים מכסף בני 15 שנים שנראים נהדר בכמה שלבים של טיפול!

בואו להתרשם מקולקציית יודאיקה מכסף סטרלינג של נדב ארט

חשיבות הפמוטים לשבת

השנה הקרובה היא שנה של קדמה, צמיחה והתפתחות בכל התחומים בעולם. כוחן של הרשתות החברתיות כמעט יוצא משליטה, מידע חדש מוצף בכל מקום וזמין כמעט לכל אדם ברחבי העולם. בזמנים כאלה, המשפחה חשובה יותר מהכל. פמוטים מכסף לשבת הם מגדלור של מסורת בבתים יהודיים. הם תזכורת שמוארת בכל סוף שבוע. הם מזכירים לנו את הערכים הטובים שהתורה מלמדת אותנו ושמשפחה היא אחד האלמנטים החשובים ביותר בחיים אם לא החשוב שבהם.

ככל שהברכה זוכה ליחס מכובד יותר, בכך שמבוצעת על בסיס שבועי לפני השבת או שנעשית באמצעות פמוטים מיוחדים לשבת; כך התכונות האלה בחייו של אדם באות לידי ביטוי ועולות סביב הנרות.

חיבור לזמנים אחרים

הפמוטים אותם אנחנו מכירים כים עברו שינוי קל כדי להתאים לבתים. המקור של הפמוטים מגיע מזמני בית המקדש השני בירושלים. בבית המקדש הייתה מנורה בעלת 7 קנים. היא הייתה אמצעי התאורה המרכזי של בית המקדש, וככל שהזמן עבר, היא עברה שינויים כדי להתאים לטקס של השבת. המנורה הקדושה מיוצגת במוסדות ישראלים ממשלתיים רבים כגון הכנסת, משמר הכנסת, כסמל מדינת ישראל ועוד.

למען האמת, פמוטים מהודרים לשבת והטקס סביבם מחברים אותנו לזמני בית המקדש.

צורות וגדלים שונים

למה דווקא פמוטים מכסף? - נדב ארטפמוטים מכסף סטרלינג לשבת באים במגוון של צורות, גדלים ומחירים. אנו בנדב ארט מציעים את אחת הקולקציות הייחודיות והמגוונות ביותר, מפמוטים מכסף עם פיליגרן ועד לפמוטים מודרניים מכסף סטרלינג. ככל שיש שימוש ביותר חומרים עבור הפמוטים, כך המחיר יעלה בהתאם. המחיר עבור פמוטים מכסף לשבת נקבע לפי כמות הכסף שמשומשת לפי גרמים וכמות הזמן שמושקעת למלאכת היצירה. יש לנו גם קולקציה מהממת של פמוטים צבעוניים לשבת מאלומיניום

  

מתנות מדהימות ומתחשבות

פמוטים שבת מאלומיניום צבעונייםפמוטים מכסף נמכרים במחיר גבוה מסיבות טובות. זאת לא רק בגלל האיכות הגבוהה של החומרים, אך גם עבור הידע, המיומנות והניסיון הנדרשים מהצורף וכן המדינה בה הם מיוצרים. כל הסיבות האלה ועוד הופכות פמוטים למתנה נפלאה עבור אירועים רבים. פמוטים מכסף סטרלינג יכולים להיות מתנה נהדרת עבור חתונה, מעבר דירה, ברית מילה, בת מצווה ומתנות לבת מצווה, מדובר במוצר יודאיקה עדין אך נפלא שיחמיא לכל בית שבו יוצג בדרך נפלאה, ויעניק את האמונות העמוקות והערכים שלכם לאנשים אותם אתם אוהבים ומוקירים.

חשיבות היודאיקה

יודאיקה היא אמנות. כפי שלכל אחת מהדתות יש את האומנות שלה, כך ליודאיקה יש תפקיד מרכזי בחיינו. לא משנה אם אתה חילוני או דתי, המוצרים האומנותיים האלה מתאימים לכל בית יהודי. אם מוקדם יותר דיברנו על חשיבות הערכים היהודיים ואיך היודאיקה משמשת לזכור אותם, חצי מהעבודה כבר נעשית ברגע שיש לך פיסת יודאיקה. קיומה של היודאיקה בבית לכשעצמה מזכירה את האמונה והמסורת. זה הקסם של הדת היהודית.

ידיו של בעל מלאכה מוכשר

איך מכינים פמוטים מכסף?עבודה עם כסף היא לא משימה קלה. יש להזכיר את העבודה הקשה המוקדש לכל אחת מהיציקות של פמוטי כסף 925, מדובר בעבודה קפדנית. צורפות היא מקצוע שהידע עובר מדור לדור. עבודת הכסף של אבי נדב היא אחת שדורשת ידע וניסיון. משפחת נדב עוסקת ביודאיקה כעת כבר בדור הרביעי של צורפים. מדוע לבחור באבי נדב? בגלל הידע, הניסיון והמקצועיות.

קראו עוד על אודות נדב ארט והאומן הראשי אבי נדב

סיכום קצרצר

במאמר למדנו על הקסם מאחורי יצירת פמוטי כסף סטרלינג. למדנו על טקס הדלקת הנרות בשבת שהוא ישן ועתיק ומייצג את תקופת בית המקדש השני. פמוטים מכסף סטרלינג הם מוצר איכותי ודרך טובה להשקיע כראוי. זה מוצר לזיכרון, טקסי, תזכורת לדת שמייצגת את השורשים שלנו, באה מתקופת בית המקדש כפי שאנחנו פוגשים בחנוכה את המנורה. ואם כבר מדברים על חנוכה, אתם מוזמנים לראות את קולקציית החנוכיות מכסף סטרלינג לחנוכה של אבי נדב. זו מתנה נהדרת, מוצר נפלא להציג בבית, וכשזה מגיע לידיים של אבי נדב – אתם יכולים להיות בטוחים שזה מגיע עם כל ההיסטוריה,, המסורת והאיכות שאפשר לדמיין.

קצת על האומן -אבי נדב:

לעוד מאמרים שאולי יעניינו אתכם​

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף  - נדב ארט

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף

 יודאיקה היא כינוי ליצירות אמנות, תכשיטים ופריטים סמליים ביהדות המשמשים כפריטי נוי שימושיים עבור טקסים יהודיים מסוימים. כיום יש מגוון חנויות פיזיות או חנויות מקוונות אשר מייצרות, מעצבות ומוכרות פריטי יודאיקה נאים, אותם אנשים קונים מכל מיני סיבות. המוצרים כוללים פמוטים ותכשיטים, כלי מטבח וכוסות קידוש ועוד מגוון רחב של פריטי יודאיקה. המונח “יודאיקה מכסף”,

קרא עוד »
5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור 5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור - נדב ארט

5 סיבות מדוע כדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור

תוכן עניינים בין אם אתם דתיים או לא, פמוטי כסף לשבת הם מוצר חובה בכל בית יהודי. חלקם עוברים מדור לדור, חלקם חדשים לגמרי, אבל כולם הדגמה לחשיבות השבת והמשפחה. המאמר הבא ישפוך אור על אודות מוצר היודאיקה הזה, מהטקסים והמשמעויות של כל החומרים ועד לקולקציית הפמוטים העצומה של נדב ארט.   לשמיעה של כל

קרא עוד »
כל מה שאתם צריכים לדעת על כלים לדבש לקראת ראש השנה! כל מה שאתם צריכים לדעת על כלים לדבש לקראת ראש השנה! - נדב ארט

כל מה שאתם צריכים לדעת על כלים לדבש לקראת ראש השנה!

תוכן עניינים דבשיות היו בשימוש באופן מסורתי להגשת דבש במהלך ראש השנה, אבל לאורך השנים, דבשיות הפכו למוצר דקורטיבי בכל בית. דבשיות עשויות לרבות מכסף סטרלינג משובח ובעלות צורת אליפסה דמויית ביצה, או צורה מעוגלת, ולרוב מגיעות עם כפית קטנה מכסף. הדבשייה הייתה עשויה לרוב עם ידיות מעוצבות שהעניקו מראה יוקרתי לדבשייה. לאורך ההיסטוריה, לדבשיות

קרא עוד »

סל קניות 0

שתפו את המוצר

נוסף לרשימת המשאלות!