Wishlist
אפשר לחפש מוצרים כאן 👆

המדריך המלא כולל כל מה שאתם צריכים לדעת לאיך לחגוג את ראש השנה 2022

איך לחגוג את ראש השנה 2022

- נדב ארט

כל מה שצריך לדעת על ראש השנה היהודי

ראש השנה הוא תחילת השנה היהודית והוא מתחיל השנה בשקיעה ביום ראשון ה-25 בספטמבר. ראש השנה 2022 יהיה בתקווה חגיגה מיוחדת. נראה שסוף סוף יצאנו מהסגר ומשפחות וחברים קרובים יכולים להיפגש ללא הגבלות. אם אתם מתכננים את ארוחת ערב החג של ראש השנה, או סתם רוצים ללמוד עוד על החג היהודי החשוב הזה, יש לנו את כל

לשמיעה של כל המאמר לחצו על הכפתור ההפעלה בצד ימין

המידע המלא וכמה טיפים נהדרים לחג.

מה זה ראש השנה?

ראש השנה פירושו המילולי תחילת השנה. ראש השנה הוא הראשון מבין הימים הנוראים והוא חל 10 ימים לפני יום הכיפורים. עבור רוב יהודי ארה”ב וישראלים חילונים ראש השנה הוא פשוט זמן להתכנס וליהנות מארוחת ערב טובה.

השנה החדשה היא חג לאומי של יומיים בישראל ומביאה הפסקה מבורכת מהעבודה. העיתוי של ראש השנה ב-2022 אומר שעם סוף השבוע הקודם, רוב הישראלים יזכו להפסקה של חמישה ימים. הרבה אנשים ינצלו את ההזדמנות לטוס לחו”ל לחופשת הסתיו המוקדמת.

איך חוגגים את ראש השנה?

- נדב ארט

רוב היהודים בישראל, ארה”ב ובאירופה חוגגים את ראש השנה בארוחת ערב חג משפחתית. בניגוד לפסח ולחנוכה, ראש השנה לא ממש חופף עם חגים נוצריים או חגים מרכזיים. אם אתה רוצה חופש לקראת ראש השנה היהודי, כנראה תצטרך לנצל את ימי החופשה האישיים שלך בחו״ל. רוב היהודים מחוץ לישראל מנהלים רק חגיגה בסיסית, במיוחד אם החג חל באמצע השבוע. חבל, כי ראש השנה יכול להיות מאוד כיף!

חגיגת ראש השנה ישראלית טיפוסית כוללת מפגש משפחתי גדול וארוחת ערב ראש השנה עם המאכלים המסורתיים של ראש השנה. אנשים גם מחליפים מתנות – אפילו אם זה רק בקבוק יין, פירות העונה או דבש. מתנות יודאיקה כמו דבשיות בעבודת יד ואביזרי יין (מחלקי יין, מחזיקי יין וכוסות קידוש) הן גם פופולריות.

יש מגמה גוברת בישראל לחגוג את ראש השנה בארוחה בחוץ או בפיקניק גדול. יש משפחות שאוהבות לטייל לאזורים היפים של הגולן או הגליל ולקחת צימרים (בקתות נופש) לסוף שבוע ארוך. ראש השנה בישראל מגיע בדרך כלל עם מזג האוויר הסתווי העדין יותר והוא זמן נפלא להיות בחוץ. אם אתם גרים באזור חם יותר,  שקלו לחגוג את ראש השנה עם פיקניק משפחתי או טיול לבקתת נופש.

איך מכינים ארוחת ערב של ראש השנה?

ראש השנה המסורתי מבוסס על מאכלים עונתיים שנקטפים בסוף הקיץ ותחילת הסתיו. מקורה העמוק של ראש השנה היהודי הוא במחזוריות החקלאית העתיקות של המזרח התיכון הפרהיסטורי. אבותינו המוקדמים חיו קרוב לארץ והיו תלויים בשדותיהם, במטעים ובכרמים שלהם כדי לשרוד. חייהם סבבו סביב נטיעות וקציר עונתיים והחגים שלהם סימנו אירועים מרכזיים במחזוריות החקלאית.

כשהציונים היו חלוצים בחקלאות הישראלית, בעיקר באמצעות התנועה הקיבוצית, קיבל ראש השנה משמעות מיוחדת כפסטיבל שלם של יבול חדש. הישראלים עדיין גאים בהישגם החקלאי ובפירות והירקות המדהימים שנקטפים כל השנה.

משפחות רבות מקיימות סדר ראש השנה. למרות שהוא מעט דומה לסדר פסח, הברכות והמאכלים הרבה יותר קצרים ופחות מעייפים לילדים הקטנים. הדמיון העיקרי הוא צלחת סימני החג כמו רימון, ראש של דג, תפוח בדבש, לוביה ועוד… המסורת של קיום סדר ראש השנה נחשבת בת 2,000 שנה לפחות. ערכו השנה ארוחת ערב חג של ראש השנה עם מאכלים וברכות סמליות והמשיכו במסורת יהודית עתיקה.

10 מאכלים פופולריים לראש השנה:

  1. דבש
  2. עוגות דבש
  3. פולים
  4. כרישה
  5. דלעות
  6. שעועית
  7. סלק
  8. תפוחים
  9. רימונים
  10. תמרים

אין חובה דתית להגיש כל אחד מהמאכלים האלה בארוחת ראש השנה שלך. אם אתה לא יכול למצוא תמרים או רימונים בחנויות המקומיות, אתה לא צריך לנסוע ברחבי העיר בחיפוש אחריהם. ניתן להשתמש בכל תוצרת מקומית מעוררת תיאבון. יהודים הסתגלו והסתפקו לאורך ההיסטוריה. הרוח של סדר ראש השנה שלך היא שחשובה – לא הפרטים הקטנים!

איך מכינים צימעס?

צימעס הוא מאכל יהודי קלאסי המוגש לרוב בארוחות חג ובעיקר בראש השנה. כמו כל מאכל יהודי, יש עשרות וריאציות ומתכונים שונים. חלקם נמצאים במשפחות במשך דורות ולכל אחד יש את התוספות והשיפורים המועדפים עליו.

מנת הצימעס הבסיסית כוללת בדרך כלל בטטה, גזר ושזיפים מיובשים או תמרים, אפויים בתנור. הירקות והפירות מבושלים ברוטב המכיל דבש, חמאה ומיץ פירות (בדרך כלל תפוזים) וניתן לטבל בקינמון, סוכר חום וכל תבלין אחר שאוהבים.

צימעס היא מנה מתוקה שמאזנת את מנת הבשר ומוסיפה כמה טעמים נפלאים לכל ארוחה. שני מאכלים מסורתיים שהוגשו בעבר בסדרי ראש השנה היו ראשי טלה וראשי דגים (קהילות עניות לא יכלו להרשות לעצמן לבזבז דבר). הטעמים המודרניים עברו קצת מאז אותם ימים, אבל אם אתם מגישים דג אפוי, או גפילטע פיש, צימעס הוא תוספת מצוינת.

אילו מתנות כדאי לקנות לראש השנה?

אין חובה לקנות מתנות לראש השנה, אבל מאוד מקובל לחגוג את ראש השנה היהודי עם מתנות וכרטיסי ברכה. אם אתם מתארחים בערב החג, זה בהחלט מנומס להביא בקבוק יין טוב, או להציע לאפות עוגת דבש. או כל מנה אחרת. אם תרצו לתת מתנה גדולה יותר לראש השנה, האפשרויות הפופולריות ביותר הן פריט יודאיקה בעבודת יד או פריט אמנות יהודית.

5 המתנות הפופולריות ביותר לראש השנה

היופי במתנות יודאיקה לראש השנה הוא שברובן ניתן להשתמש בכל ימות השנה. אם תעניקו למארח שלכם דבשייה מכסף בעבודת יד, ניתן להשתמש בה בכל ארוחת שבת וארוחה משפחתית. גם אם לא משתמשים בה באופן קבוע, פריט יודאיקה מרשים שכזה הוא קישוט נפלא. הדבשייה מגיעה  בסגנונות הפיליגרן מכסף מסורתי וגם מאלומיניום אנודייז מודרני- נראים מדהים על מזנון או על המדף.

  1. דבשיות בעבודת יד
  2. כפיות דבש
  3.  צלחות ראש השנה
  4. קרשים וסכינים לחלות
  5. מחלקי יין

מתנה פופולרית נוספת לראש השנה היא כל פריט יודאיקה המעוטר במוטיבים של תפוח ורימונים. מגשי כסף, פמוטים לשבת וכוסות קידוש עם עיטורים טבעיים הם אידיאליים לחגיגות ראש השנה היהודית.

דבשיות לראש השנה

- נדב ארט

הדבש היה חשוב להפליא לאבותינו היהודים המוקדמים. דבורים היו ועדיין חיוניות להאבקה של מטעים וגידולים אחרים. בעידן ללא סוכר מעובד, הדבש היה אחד ממקורות המתיקות הבודדים והוערך מאוד. בנוסף לדבש סגולות רפואיות ושימש לריפוי פצעים וטיפול בזיהומים.

גם היום הדבש מוערך כפריט יוקרתי ומהווה את הממתיק המועדף על אנשים רבים המודעים לבריאותם. תעשיית הדבורים הישראלית היא חלק מרכזי בחקלאות המקומית ודבש ישראלי תמיד כלול בסלסילות משלוח המנות של פורים או כמתה לכל חג.

כלי לדבש (דבשייה) היא מתנה קלאסית לראש השנה, שמתאימה גם כמתנה לחתונה או חנוכת בית. הדבשייה היא פריט מיוחד שבאמת יכול להוסיף את הגימור המושלם לשולחן האוכל. גם אם לא תכננתם לשבת לארוחה, כלי לדבש מכסף נראה מדהים כשאתה מגיש לאורחים תה וקפה.

כלי לדבש כסף מסורתי בעבודת יד

- נדב ארטכיום, כלי הדבש לראש השנה בעבודת יד מתחלקים לשני סגנונות רחבים – מסורתי ועכשווי. כלי דבש מסורתיים עשויים מכסף סטרלינג 925 ולעתים קרובות כוללים עיצובים וקישוטים מורכבים. כמה מכלי הדבש המשובחים בעבודת יד מעוטרים בעבודת פיליגרן מורכבת מכסף.

סוג זה של צורפות לוקח שנים של הכשרה ותרגול כדי לייצר. עבודת הפיליגרן התימנית המעודנת שבה משתמשים צורפים מנוסים כמו אבי נדב, היא תוצר של דורות של אומנות משפחתית. אמנים כמו אבי נדב לא יוצרים פריטים רק ליופי וקישוט, כלי דבש מכסף מלוטש בעבודת יד הוא גם כלי פונקציונלי המיועד לשימוש יומיומי.

כמו גם פיליגרן כסף בסגנון תימני, הדבשיות מכסף של ראש השנה בעבודת יד מעוטרות בדרך כלל במוטיבים טבעיים. אלה כוללים עיצובי המולחמים עליהם מכסף סטרלינג 925 כמו עלי גפן, תפוחים ורימונים – וכמובן – דבורי דבש וכוורות! אחד העיצובים המסורתיים היוקרתיים ביותר עושה שימוש בשילוב אבן האוניקס המרשימה יחס עם עיטורי כסף.

דבשיות מעוצבות בעבודת יד

המדריך המלא כולל כל מה שאתם צריכים לדעת לאיך לחגוג את ראש השנה 2022 - נדב ארטאם אתם אוהבים את היופי הפונקציונלי של ארט דקו, עיצובים מינימליסטיים נועזים, או חומרים מיוחדים ומרגשים, בטוח תאהבו את הדבשיות של ראש השנה בסגנון מודרני. אחד החומרים הפופולריים ביותר הוא אלומיניום אנודייז. האלומיניום הוא חומר סופר קשוח, שנראה מדהים ומגיע בכל מיני צבעים עזים ומיוחדים.

אפילו העיצובים המודרניים ביותר בעבודת יד עדיין יכולים לבטא את המסורות העמוקות והעתיקות יותר. כלי דבש מעוצב מאלומיניום ניתן בקלות לקשט בברכה מסורתית כמו שנה טובה או שנהיה לראש ולא לזנב. אם כבר, חומרים מודרניים וטכניקות עיצוב חדשות ניתנות  להתאמה אפילו יותר מאשר טכניקות צורפות ישנות. האיכות הסופית של היודאיקה המודרנית היא מעולה.

צלחת ראש השנה

- נדב ארטצלחות ראש השנה הן חידוש עדכני המבוסס על צלחות סדר פסח המסורתיות. העיצובים המודרניים מעוצבים כמו פלטת ציירים המכילה מקום למנות. הרעיון הוא שתוכלו להציע לאורחים לטעום מהמאכלים הסמליים של ראש השנה, מבלי להעמיס על שולחן האוכל שלכם. צלחות ראש השנה בעיצובו של אבי נדב מצופות בשכבת טפלון לפרקטיות.

העיצוב המלוטש של צלחת אלומיניום אנודייז אולטרה מודרנית נראה מדהים. האלומיניום זמין במבחר צבעים שונים ומעוטר בברכות לשנה החדשה היהודית המסורתית. אם אתם מתקשים למצוא מתנה מקורית ומיוחדת לראש השנה, מתנת חתונה או מתנה לחנוכת בית, צלחת לראש השנה יכולה להיות בחירה מצוינת.

קרש ללחם עם סכין תואמת

- נדב ארט

חלה היא חלק חשוב בכל ארוחת השבת והחג ובמיוחד בראש השנה וקרש חלה מעוצב הוא מתנה מעולה. פריט מיוחד שמראה הרבה מחשבה והתחשבות, אבל הוא גם זול יחסית, ולא ראוותני מדי. היתרון בבחירת קרש חלה וסכין כמתנה לראש השנה הוא שהם יזכו לשימוש קבוע כל השנה. זהו פריט פרקטי שיתקבל בברכה בכל בית יהודי.

קרשי החלה היפים ביותר עשויים מייפל או מהגוני ומעוטרים ברצועה של פיליגרן מכסף עם שילוב אמייל צבעוני. הם פשוטים, אלגנטיים ופונקציונליים לחלוטין. הפתרון הטוב ביותר למתנה לראש השנה הוא למעשה ערכת שבת הכוללת קרש חלה בעבודת יד, סכין ופמוטי כסף תואמים.

מחלק יין לראש השנה

המדריך המלא כולל כל מה שאתם צריכים לדעת לאיך לחגוג את ראש השנה 2022ראש השנה היא הזדמנות מצוינת לשבת בנחת וליהנות מיין ישראלי טוב. יין הוא לא רק חלק מטקס הקידוש. עם שעות אחר הצהריים החמימות והשמשיות או הערבים הקרירים באופן מרענן, זה יכול להיות תענוג אמיתי לשבת על המרפסת, או בגינה עם כוס יין. אם אתם עורכים ארוחת ערב משפחתית מלאה או מארחים אורחים, מחלק יין הוא אטרקציה אמיתית לשולחן ארוחת החג.

מחלק יין היא בעצם מעמד נוי, עם סדרה של צינורות מוסתרים בחוכמה אליו אפשר למזוג באיטיות בקבוק יין לתוך גביע עליון והיין מטפטף בעדינות לתוך 8 או 10 כוסות יין דקורטיביות. מחלק היין נועד בעיקר בשביל לקדש על היין בשולחן עם אורחים רבים מבלי להעביר כוס קידוש אחת בין כל המסובים.

מחלק יין מירושלים בעבודת יד היא פריט יפהפה שייצא אל מרכז השולחן בכל פעם שתגישו יין. זה נשמע בלתי רגיל, אבל השימוש מאוד פרקטי ומהנה. אם תשתמשו במחלק היין רק במיץ ענבים לקידוש, גם הילדים והנכדים יאהבו אותו.

ראש השנה 2022 יהיה בתקווה חג נהדר. לישראלים ולמבקרים בישראל תהיה חופשת סתיו אמיתית של 5 ימים (רוב האנשים ייקחו שבוע חופש) ותהיה לך הזדמנות לטעום את האוכל הישראלי הטוב ביותר, יין איכותי ואירוח חם!

אז מה היה לנו עד עכשיו?

קצת על האומן -אבי נדב:

לעוד מאמרים שאולי יעניינו אתכם​

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף  - נדב ארט

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף

 יודאיקה היא כינוי ליצירות אמנות, תכשיטים ופריטים סמליים ביהדות המשמשים כפריטי נוי שימושיים עבור טקסים יהודיים מסוימים. כיום יש מגוון חנויות פיזיות או חנויות מקוונות אשר מייצרות, מעצבות ומוכרות פריטי יודאיקה נאים, אותם אנשים קונים מכל מיני סיבות. המוצרים כוללים פמוטים ותכשיטים, כלי מטבח וכוסות קידוש ועוד מגוון רחב של פריטי יודאיקה. המונח “יודאיקה מכסף”,

קרא עוד »
למה דווקא פמוטים מכסף?

מה המשמעות של הדלקת נרות ולמה דווקא לרכוש פמוטים מכסף?

אין ממש משק בית יהודי שלא נמצאים בו פמוטים לשבת. לא משנה כמה דתיים בני המשפחה, מחילוניים גמורים לדתיים ומסורתיים, קבלת השבת עם אש וברכות נמצאת עמוק בשורשיו של האדם היהודי. המאמר הבא יציג לכם את קולקציית פמוטי כלי הכסף  של אבי נדב ומה שמבדיל אותם ממוצרים אחרים בעולם היודאיקה. לשמיעה של כל המאמר לחצו

קרא עוד »
5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור 5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור - נדב ארט

5 סיבות מדוע כדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור

תוכן עניינים בין אם אתם דתיים או לא, פמוטי כסף לשבת הם מוצר חובה בכל בית יהודי. חלקם עוברים מדור לדור, חלקם חדשים לגמרי, אבל כולם הדגמה לחשיבות השבת והמשפחה. המאמר הבא ישפוך אור על אודות מוצר היודאיקה הזה, מהטקסים והמשמעויות של כל החומרים ועד לקולקציית הפמוטים העצומה של נדב ארט.   לשמיעה של כל

קרא עוד »

סל קניות 0

שתפו את המוצר

נוסף לרשימת המשאלות!