Wishlist
אפשר לחפש מוצרים כאן 👆

המדריך המלא לרכישת פמוטים לשבת

- נדב ארטיום שבת הוא זמן מיוחד לנוח ולבלות יחד עם המשפחה והחברים. החל מארוחת השישי שכולם מחכים לה כל השבוע ועד להבדלה שפותחת לנו שבוע חדש, יום שבת הוא אחד הימים האהובים עלינו, במיוחד בגלל שהוא מסמל שהגיע הזמן לנוח.
אין דרך יותר מרשימה מלקבל את יום השבת עם הדלקת נרות על פמוטים חגיגיים ומרשימים. הפמוטים הם תוספת יפה לכל שולחן שבת.

הם מגיעים במגוון צורות וגדלים, מה שמקל על מציאת הסט המושלם בשבילכם.

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני רכישת פמוטים לכבוד השבת הבאה:

לשמיעה של כל המאמר לחצו על הכפתור ההפעלה מצד ימין

מה זה בכלל פמוטים לשבת?

- נדב ארט

פמוטי שבת הם פמוטים שכל בית יהודי מסורתי מדליק בשישי בערב שנקרא במסורת היהודית “הדלקת שבת” למרות שההדלקה מתבצעת ביום שישי בערב.

בדרך כלל, אם הבית מדליקה את הנרות לפני השקיעה כדי להכניס את השבת היהודית. לאחר הדלקת הנרות, ומברכים בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ 
לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל שַׁבָּת.

האם גבר יכול להדליק נרות שבת?

על פי ההלכה היהודית, מצוות הדלקת נרות שבת מצווה על אם הבית, במידה והיא אינה יכולה להדליק את נרות השבת (חולה, יולדת וכו..) בעלה יכול להדליק את נרות השבת בשמה. במידה והגבר גר לבדו ואין כמו אישה, ידליק את נרות השבת בעצמו אך באופן כללי מצוות ההדלקה מצווה על נשים.

מתי מדליקים את נרות השבת?

הזמן המקובל להדלקת נרות שבת הוא 10-20 דקות לפני השקיעה בערב שישי (שבת) לפני כניסת השבת. במנהג ירושלים מדליקים כ-40 דקות לפני כניסת השבת.

מה מברכים על נרות שבת?

על נרות השבת מברכים ברוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ 
לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל שַׁבָּת.

איך אדליק נרות שבת אם לא אהיה בבית?

מצוות הדלקת נרות השבת חלה על יהודי במקום בו הוא נמצא ולא על הבית שלו.
במקרים רבים, אנשים לא נמצאים בבית בשבת כדי להדליק את נרות השבת, במיוחד בשביל זה מצאנו את הפתרון המושלם עבורכם – פמוטים בגודל קטן שניתן לשאת אותם לכל מקום. בנוסף, מחירם נמוך והם יכולים לשמש כמתנה המושלמת לחברים או משפחה שנמצאים הרבה בדרכים.

למגוון המלא שלנו של פמוטים לטיולים מחומרים וצורות שונים לחץ כאן

באיזה צד של שולחן השבת יש להניח את הפמוטים?

למיקום נרות השבת בשולחן השישי אין משמעות, ניתן להניח את נרות השבת כיצד שתרצו. בדיוק בגלל סיבה זו, אנשים רבים משקיעים בפמוטים מעוצבים שהופכים את שולחן השבת לחגיגי ומרשים.

באיזה סוג נר כדאי להשתמש בשבת?

אין תשובה אחת לשאלה הזו מכיוון שיש כל כך הרבה סוגים שונים של נרות. עם זאת, מומלץ להשתמש בנר איכותי שמחזיק לזמן רב מכיוון שהלהבה צריכה להספיק עד לקידוש.

מה אם אין לי פמוטי שבת?

מצוות הדלקת נרות השבת חלה על הנרות ולא על הפמוטים ולכן אין חובה. הסיבה לכך שאנשים רבים משקיעים בפמוטים איכותיים ומיוחדים היא על מנת להדר את המצווה.

באיזה גודל צריך להיות פמוטי השבת שלי?

בבחירת גודל פמוטי השבת שלכם, חשוב לקחת בחשבון את השולחן עליו הם יוצגו. פמוטים גדולים מדי או קטנים מדי עבור השולחן יכולים להיראות לא במקום ומסורבלים. בדרך כלל מומלץ לבחור בפמוטים שגודלם כשני שליש מרוחב השולחן.

מה הגדלים של פמוטי שבת?

ישנם סוגים רבים ושונים של פמוטי שבת זמינים בשוק.

כמה סגנונות נפוצים כוללים:

פמוטים נמוכים:

- נדב ארטפמוטים אלו קצרים יותר בגובהם ואידיאליים לשולחנות קטנים יותר ולמתנה המושלמת לבת מצווה או לילדה צעירה.

לכל קולקציית הפמוטים הנמוכים שלנו לחצו כאן

פמוטים גבוהים:

פמוטים אלו בדרך כלל גבוהים מהממוצע וניתן להשתמש בהם כדי ליצור אפקט דרמטי על שולחן השבת שלך, בנוסף, הם המתנה המושלמת לחתונה יהודית.

לכל קולקציית הפמוטים הגבוהים שלנו לחצו כאן

פמוטים גדולים במיוחד:

פמוטים אלו הם הגבוהים מכל הסגנונות ויכולים לשמש ליצירת מרכז מרשים באמת על שולחן השבת שלכם וגם למתנה חתונה יהודית מיוחדת.

לכל קולקציית הפמוטים המיוחדים שלנו לשבת שלנו לחצו כאן

פמוטים בנושא יהודי:

ישנם גם סגנונות רבים ושונים של פמוטים בעלי נושא יהודי, כגון חנוכיות או מגני דוד. פמוטים אלו מהווים תוספת יפה לכל שולחן שבת.

באילו חומרים משתמשים בהכנת פמוטי שבת?

ניתן להכין פמוטים לשבת ממגוון חומרים, ביניהם עץ, אלומיניום וכסף סטרלינג. חשוב לקחת בחשבון את החומר לפני ביצוע הרכישה, שכן לכל סוג יש את התכונות הייחודיות לו. לדוגמה, פמוטי כסף נוטים להיות מסורתיים ואלגנטיים יותר, בעוד שפמוטי אלומיניום עשויים להיות עכשוויים וצבעוניים יותר.

איזה חומר עלי לבחור?

בבחירת יודאיקה ובמיוחד פמוטי שבת, חשוב לקחת בחשבון את החומר ממנו הם עשויים.

לכל חומר יתרונות ייחודיים משלו:

  • - נדב ארט

    פמוטים מכסף סטרלינג: בעל יתרונות רבים המראה הנקי והייחודי שלהם יכול בקלות להעצים כל שולחן שבת ולהעניק מראה יוקרתי יותר בנוסף הם פריט תצוגה מרשים גם במהלך השבוע.

  • פמוטי שבת מודרניים בוהקים פמוטי אלומיניום: פמוטי אלומיניום הם יציבים ועמידים, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת למי שרוצה סט עמיד לאורך זמן. הם גם מגיעים במגוון צבעים, מה שמקל על מציאת הסט המושלם לבית שלך.

האם אפשר להשתמש בכל פמוט לשבת?

כן, ניתן להשתמש בכל סוגי החומרים, העיצובים והעיטורים להדלקת נרות שבת. מקובל להשתמש בפמוטים בעיצוב מרשים על מנת לפאר את יום השבת.

מה ההבדל בין שבת לחנוכה?

שבת וחנוכה הם שני אירועים נפרדים עם משמעויות ומסורות שונות. השבת חוגגת את יום השבת, יום מנוחה לזכר בריאת העולם. חג החנוכה חוגג את ניצחון היהודים על היוונים, ולרוב נחגג בחנוכייה והדלקת נרות. אמנם יש כמה קווי דמיון בין שני המאורעים, בשניהם הדלקת הנרות, אך בסופו של דבר מדובר בשתי חגיגות נפרדות.

מה מסמלים נרות שבת?

הדלקת נרות שבת לאות יראת שמים וכבוד השבת. הם משמשים גם לברך על היין והבשמים במהלך טקס ההבדלה. הנרות מייצגים את הסנה הבוער שראה משה כשהיה על הר סיני. זה מסמל את התגלותו של אלוהים לעם היהודי.

הלהבות של נרות השבת מייצגות גם את אור הידע וההבנה.

אילו שירי שבת פופולריים?

יש הרבה שירי שבת יפים שאפשר ליהנות מהם במהלך ארוחת השישי. חלק מהפופולריים ביותר כוללים את “שלום עליכם”, “בר יוחאי” ו”אליהו הנביא”. ניתן למצוא שירים אלו בספרי שירים יהודיים רבים ובספריות מוזיקה מקוונות.

כמה עולים פמוטי שבת?

מחירי פמוטי שבת משתנים מאוד, בהתאם לחומרים בהם נעשה שימוש ומורכבות העיצוב. חשוב לחפש ולמצוא את העסקה הטובה ביותר עבורכם בהתאם לאיכות העיצוב והחומר ממנו תרצו את הפמוטים שלכם אז שימו לב שפמוטי שבת מכסף סטרלינג יעלו הרבה יותר מפמוטי פלסטיק אז קחו זאת בחשבון.

האם פמוטי כסף סטרלינג שווים משהו?

פמוטים מכסף סטרלינג יכולים להיות שווים הרבה מאוד כסף, בהתאם לגיל ולנדירות הסט. אם יש לכם סט פמוטי שבת מכסף סטרלינג, חשוב לשמור עליהם ולאחסן אותם במקום בטוח. הם עשויים להיות שווים סכום כסף משמעותי אם הם נמכרים במכירה פומבית.

בנוסף, במקרה של פמוטי כסף סטרלינג 925 ערכם נמדד בעיקר במשקל החומר נטו של הכסף ללא משקולות או כל דבר שאינו כסף סטרלינג.

כיום העלות של גרם כסף סטרלינג שווה ל-0.8 דולר לגרם בבורסה.

חשוב להשתמש רק בפמוטי שבת ייעודיים למטרה זו. בעוד שניתן להשתמש בכל נרות להבדלה, לנרות שבת יש ברכה מיוחדת שיש לברך בה בעת הדלקתם. על ידי שימוש בנרות שבת מסורתיים, אתה יכול להבטיח שאתה מקיים את כל המסורות הדרושות של היום המיוחד הזה.

כיצד אוכל לדעת אם הפמוטים שלי עשויים מכסף?

כדי לבדוק האם פמוטים עשויים מכסף, ניתן להשתמש במגנט. אם המגנט נדבק לפמוט, אז הוא עשוי מכסף. אם המגנט לא נדבק לפמוטים, אז הוא לא עשוי מכסף. זוהי דרך פשוטה לקבוע אם הוא עשוי מכסף מבלי לפגוע בגימור.

כיצד הופכים פמוטי כסף לכבדים יותר?

פמוטי כסף לעתים קרובות ממולאים בעופרת כדי להפוך אותם לכבדים יותר. זה עוזר לשמור אותם יציבים על השולחן ומונע מהם להתהפך. חשוב לבדוק שמשקל הפמוטים פועל כשורה וממרוכז כך שהפמוטים יציבים לפני הרכישה ושהם כבדים מספיק לצרכיכם.

לפני רכישת פמוטים עם משקולת, מומלץ לבדוק את המשקל האמיתי של הפמוטים ללא המשקולת ולראות שהם איכותיים ושהם לא דקים ושבירים מידי, מומלץ לוודא זאת ברכישת פמוטי שבת שלא נעשו בעבודת יד כמו פמוטים שמכינים במכונה.

איזה סוג של פמוטים כדאי לי לקנות?

ישנם סוגים רבים ושונים של פמוטי שבת. ניתן לבחור מתוך מגוון רחב של חומרים, כולל מתכת, זכוכית או קרמיקה. ניתן למצוא גם פמוטים במגוון צורות וגדלים.

חשוב לבחור פמוטים יציבים שלא יתהפכו בקלות. חשוב גם לוודא שהנרות שבהם אתם משתמשים הם בגודל הנכון לפמוטים שלכם.

לפני רכישת פמוטי שבת, יש לקחת בחשבון ולקרוא ביקורות של אנשים אחרים על הפמוטים שאתה מעוניין לרכוש כדי לוודא שאתה מקבל מוצר איכותי ששווה את הכסף שאתה מתכוון להוציא ולבחור בחברה או יצרן שאתה יכול לסמוך עליו.

איפה כדאי לי לקנות את פמוטי השבת שלי?

ניתן לרכוש פמוטים לשבת במגוון חנויות, כולל בתי כלבו, חנויות יודאיקה או באינטרנט. בקניית פמוטי שבת חשוב להתייחס גם לתפקוד וגם לאסתטיקה. הנרות צריכים להיות קלים להדלקה, והפמוטים צריכים להיות יפים למראה. חשוב גם למצוא סט שמרגיש נוח בידיים. ישנם אנשים שמעדיפים צורות פשוטות, בעוד שאחרים מעדיפים עיצובים דקורטיביים יותר.

למבחר פמוטי השבת הרחב שלנו לחץ כאן

אז מה היה לנו עד עכשיו?

קצת על האומן -אבי נדב:

לעוד מאמרים שאולי יעניינו אתכם​

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף  - נדב ארט

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף

 יודאיקה היא כינוי ליצירות אמנות, תכשיטים ופריטים סמליים ביהדות המשמשים כפריטי נוי שימושיים עבור טקסים יהודיים מסוימים. כיום יש מגוון חנויות פיזיות או חנויות מקוונות אשר מייצרות, מעצבות ומוכרות פריטי יודאיקה נאים, אותם אנשים קונים מכל מיני סיבות. המוצרים כוללים פמוטים ותכשיטים, כלי מטבח וכוסות קידוש ועוד מגוון רחב של פריטי יודאיקה. המונח “יודאיקה מכסף”,

קרא עוד »
למה דווקא פמוטים מכסף?

מה המשמעות של הדלקת נרות ולמה דווקא לרכוש פמוטים מכסף?

אין ממש משק בית יהודי שלא נמצאים בו פמוטים לשבת. לא משנה כמה דתיים בני המשפחה, מחילוניים גמורים לדתיים ומסורתיים, קבלת השבת עם אש וברכות נמצאת עמוק בשורשיו של האדם היהודי. המאמר הבא יציג לכם את קולקציית פמוטי כלי הכסף  של אבי נדב ומה שמבדיל אותם ממוצרים אחרים בעולם היודאיקה. לשמיעה של כל המאמר לחצו

קרא עוד »
5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור 5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור - נדב ארט

5 סיבות מדוע כדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור

תוכן עניינים בין אם אתם דתיים או לא, פמוטי כסף לשבת הם מוצר חובה בכל בית יהודי. חלקם עוברים מדור לדור, חלקם חדשים לגמרי, אבל כולם הדגמה לחשיבות השבת והמשפחה. המאמר הבא ישפוך אור על אודות מוצר היודאיקה הזה, מהטקסים והמשמעויות של כל החומרים ועד לקולקציית הפמוטים העצומה של נדב ארט.   לשמיעה של כל

קרא עוד »

סל קניות 0

שתפו את המוצר

נוסף לרשימת המשאלות!