Wishlist
אפשר לחפש מוצרים כאן 👆

חמשת המוצרים המובילים לפסח

חמשת המוצרים המובילים לפסח - נדב ארט ישנם חמישה מוצרי יודאיקה מובילים לפסח שכל משפחה יהודית צריכה להחזיק: צלחות הסדר, כוסות קידוש, מפיונים, פמוטים ומחלקי יין. ישנה טעות נפוצה לפיה מוצרי יודאיקה משובחים הם פשוט פריטי אספנים או חפצי נוי. הם ללא ספק פריטים יפים, אבל פרטי יודאיקה לפסח בסגנון מודרני הם גם פריטים פונקציונליים של כלי שולחן המתאימים לארוחת הסדר שלך.

תוכן עניינים

חמשת המוצרים הפופולריים ביותר לפסח

כולנו מקווים שפסח 2022 יהיה חג מיוחד. הסגרות וההגבלות של COVID-19 של שנים קודמות הקשו על ליהנות מסדר מסורתי. כמה מפגשים משפחתיים היו אפשריים, והרבה משפחות יהודיות התחברו בזום כדי להחליף ברכות לפסח, אבל זה לא היה אותו הדבר.

אם לא יהיו הגבלות נוספות, פסח 2022 יהיה הזדמנות לקרב חברים ומשפחות לארוחת ליל סדר מסורתית. אם אתם מתכננים ליל סדר מלא השנה, זה הזמן המושלם לקנות כלי אוכל חדשים לפסח ולהתפנק עם צלחות סדר חדשות, כוסות קידוש או פריטי יודאיקה אחרים!

איך לחגוג את פסח 2022

חג הפסח מתחיל ביום שישי ה-15 באפריל, ונמשך עד השבוע שלאחר מכן עד מוצאי שבת ה-23 באפריל. הישראלים בדרך כלל חוגגים את בוא הפסח עם סדר יחיד בלילה הראשון. יהודי ארה”ב ואחרים בתפוצות מציינים לפעמים את תחילת הפסח בשתי ארוחות ליל הסדר.

 

לכל משפחה יש את הדרך שלה לחגוג את ארוחת ליל הסדר. חלקם עוקבים אחר מסורת חג הפסח המלאה עם ארוחת ערב פולחנית בת 15 צעדים, כולל קריאת ההגדה. משפחות אחרות מעדיפות סדר קצר יותר עם טעם של מסורות עתיקות בלבד. כמעט כל מי שמארח סדר יקיים לפחות את מסורות הליבה. אם אתם חוגגים את פסח בשנת 2022, ואתם רוצים לעשות את זה בסטייל, זה מה שתצטרכו:

חמשת המוצרים המובילים לפסח - נדב ארט טקס הסדר מתחיל עם ׳קדש׳ (קדש ורחץ כרפס יחץ…) בדרך כלל המארח או אורח מכובד יאמרו קידוש כדי להכריז על  קדושת החג. כל כוס יכולה לשמש ככוס קידוש, אבל רוב האנשים מעדיפים לכבד את האירוע עם כוס קידוש יודאיקה מיוחדת או סט כוסות קידוש.

קולקציות יודאיקה ישראליות מודרניות חובקות מגוון רחב של סגנונות וחומרים. כוסות קידוש מסורתיות עשויות כסף סטרלינג 925 ומתחלקות לשני סגנונות רחבים. הסגנון הראשון נשען על מסורות מזרחיות, בעיקר צורפות תימנית יהודית. הסגנון התימני מאופיין בעבודת פיליגרן מכסף מקושט. העיצובים המורכבים מייצגים עבודת יד מרשימה של אמן ויכולים לכלול דפוסים גיאומטריים מדויקים או עיצובים מתערבלים טבעיים וזורמים.

הסגנון המסורתי השני נובע יותר מהמסורת האשכנזית ומסגנונות אירופיים עתיקים. כוסות קידוש מכסף 925 מעוצבות כדי להעצים את הברק של משטחי כסף מלוטשים. הם בדרך כלל כוללים פיליגרן כסף עדין יותר, הלחמת כסף או הטבעה. עיטורים נוספים יכולים לכלול שיבוצי אמייל צבעוניים ואבני חן כמו אבני אמטיסט סגולות או אבני לאפיס לזולי כחולים.

כוסות קידוש מעוצבות לפסח

כמה מכוסות הקידוש המשובחות לפסח המעצבות עשויות בעבודת יד מאלומיניום אנודייז. אם אינכם מכירים את היודאיקה המודרנית, אולי תחשבו שאלומיניום אנודייז הוא מוצר תעשייתי שמתאים יותר לייצור מכוניות או ריהוט משרדי. למעשה, אלומיניום אנודייז הוא חומר מדהים שאידיאלי לכלי שולחן מעוצבים. מעצבים משתמשים בו כדי ליצור כוסות קידוש נועזות בגימור מושלם במגוון צבעים עזים ועד שחור ולבן מט.

משפך/מחלק יין לפסח

חמשת המוצרים המובילים לפסח  - נדב ארטיין (או מיץ ענבים לא אלכוהולי) ממלא תפקיד גדול בסדר מסורתי. בנוסף לקידוש, טקס הסדר כולל את ארבע כוסיות היין. אם אתם מגישים יין לאורחי הסדר שלכם, לשפוך דרך מזרקת יין היא דרך נפלאה לעשות זאת. מחלק יין היא לא רק פריט פרקטי להפליא של כלי שולחן, היא מרכיב מרכזי בשולחן פסח מעוצב ומרשים.

מחלקי יין עשויות בעבודת יד מכסף סטרלינג 925, או עשויות מאלומיניום בצבע אנודייז. כשאתה קונה מזרקת יין לפסח (או שבת) תצטרך לוודא שהיא מכילה מספיק כוסות יין – בדרך כלל שש או שמונה כוסות – ובנוסף שהיא יציבה, חזקה וקלה לניקוי.

כיצד להשתמש במחלק יין?

עיצובן של מחלקי יין משתנים, אך הם תמיד כוללים מעמד עם בסיס יציב, כוס קידוש עליונה לקבלת היין מהבקבוק ומגש אינטגרלי של כוסות יין קטנות יותר. היין הנמזג זורם דרך כוס הקידוש הראשית, ובצינורות נסתרים אל כוסות הליקר הקטנות. הרעיון הוא שכל כוסות היין ממולאות בו זמנית ללא סיכון לגלישה או חלוקה לא שווה. אורחי הסדר יכולים לקחת את כוסות היין המלאות מהמגש.

  1. בדקו שמזרקת היין מורכבת כהלכה ופועלת. אם תרצו, תוכלו לעשות זאת על ידי שפיכת מים דרכו לפני הסדר. ריצת מבחן עם מים גם מבטיחה שתדע כמה יין למזוג ולא תמלא יותר מדי את הכוסות.
  2. שחרר את הפקק של היין שלך ואפשר לו לנשום במידת הצורך. ודא שהוא בטמפרטורה המועדפת להגשה.
  3.  שימו לב שכוסות היין ממוקמות נכון ומוזגים את היין בעדינות וביציבות אל גביע הקידוש העליון. עדיף למזוג מעט יין ולהוסיף במידת הצורך במקום למזוג יותר מדי!

חמשת המוצרים המובילים לפסח - נדב ארט קנדילברה יהודית זוהרת היא החלק המרכזי המושלם לכל שולחן ליל הסדר. לנרות דולקים יש לא רק משמעות פולחנית, הם יוצרים אווירה ותחושה נפלאה בשולחן. מנורת כסף נוצצת, או ליין פמוטים מכסף, יצרו תחושה מהעולם הישן והמסורתי בכל ליל הסדר או שבת. מנורת יוקרה, מעוטרת אמטיסטים או לאפיס, תהפוך בקלות שולחן למפואר. קל לעצום עיניים לרגע ולדמיין את חצרות המלך שלמה או דוד, ולדמיין את שולחנות הפסח לאור נרות!

אם תחליט לקנות פמוטים או קנדילברה לפסח, אינך מוגבל לכסף סטרלינג בלבד. סגנונות יודאיקה מודרניים כוללים אלומיניום אנודייז בעבודת יד. זהו חומר בולט שמתאים לכל עיצוב בית מודרני ויראה מדהים לצד כלי שולחן מעוצבים.

- נדב ארט 

פמוטי יודאיקה לפסח (וחגים נוספים) מגיעים במגוון רחב של סגנונות וחומרים. פמוטי כסף הם בחירה טובה למתנה מכיוון שהם בדרך כלל יתאימו לרוב סגנונות עיצוב הפנים. אם אתה רוצה לקנות פמוטים מודרניים מאלומיניום אנודייז, או מעיצובים לא מסורתיים, תצטרך לשקול את עיצוב הבית ואת הטעם האישי של הנמען. רוב פמוטי היודאיקה מיועדים להדלקת נרות שעווה כוסות שמן קטנות.

לאחר הדלקת הנרות וסיום הקידוש, יחל הסדר ועמו מתחילים הטקסים העיקריים. החלק החשוב ביותר של הסדר עבור רוב המשפחות (במיוחד לאלו עם ילדים קטנים) הוא ההגדה ומאכלי הפסח המסורתיים הנלווים אליה. צלחת סדר ראויה היא אולי הפריט החשוב ביותר של פסח. אם יש לכם שולחן ליל סדר גדול אליו הזמנתם הרבה אורחים, ייתכן שתזדקקו לסט של צלחות ליל הסדר.

מהי צלחת הסדר לפסח?

צלחת סדר פסח היא סוג ייחודי של צלחת המשמשת אך ורק לארוחת הסדר של פסח. הצלחת צריכה להיות גדולה מספיק כדי להכיל את כל ששת המאכלים המסורתיים של פסח הדרושים לטקס הסדר המלא. אלו הם מצה , זרוע, כרפס, מרור, חרוסת וביצה.  רוב צלחות הסדר מכילות את שמות סימני החג עם שקע לכל אחד מהסימנים. צלחת יודאיקה לסדר צריכה להיות פריט פונקציונלי, פרקטי לשימוש וקל לניקוי. כמובן שהצלחת צריכה להיות גם כלי שולחן דקורטיבי יפהפה החוגג את רוח הפסח ואת סיפור יציאת מצרים.

האם לקנות צלחת סדר מודרנית או מסורתית?

כדאי לרכוש צלחת ליל הסדר בגודל המתאים לשולחן שלכם ותואם לעיצוב הבית ולטעם האישי שלכם. הקהילות היהודיות העתיקות שחגגו את פסח לפני מאות, או אפילו אלפי שנים השתמשו בכל כלי אוכל שהיה זמין. אין ספק שגם הטעמים וההעדפות שלהם היו מגוונים.

- נדב ארט 

צלחות הסדר המסורתיות עשויות בעבודת יד מכסף סטרלינג 925 וניתן לעטר אותן בעבודת כסף עם פיליגרן תימני עוצר נשימה, או באבני חן כמו אמטיסט, או אפילו באמייל צבעוני. הדגמים היוקרתיים כוללים צלחות פסח מכסף סטרלינג עם עיטור אמייל כחול וציפוי זהב על שש כלי אוכל. צלחות ליל סדר כסף נראות מדהימות על מפת שולחן לבנה, במיוחד כשהן מונחות ליד כלי אוכל כסופים אחרים.

 

 

מדריך רכישת יודאיקה מכסף סטרלינג - נדב ארט

צלחות פסח מודרניות היו מדהימות את אבותינו היהודים הקדמונים – ואפילו לעורר בהם השראה. צלחות הסדר המודרניות עשויות מכל מיני חומרים.

צלחות פסח בעיצובים עכשוויים עשויות מאלומיניום אנודייז, בשילוב זכוכית יהפכו פריט יודאיקה מסורתי לסגנונות ארט דקו, סקנדינבי עכשווי, מינימליזם וחידושים בצבעים עזים כמו צלחות ליל הסדר שעוצבו כפלטות אמנים

הטיפ הטוב היותר לרכישת צלחת פסח

כאשר אתם קונים צלחת פסח באינטרנט, בדקו האם היא מגיעה עם כלים משלה או קערות לששת מאכלי הסדר המסורתיים. אם לא, ייתכן שתצטרך לקנות אותם בנפרד.

צלחת פסח

ששת סימני החג הנמצאים בצלחת פסח

Matzah

Zeroa

Egg

Maror

Charoset

Karpas

מצה

זרוע

ביצה

מרור

חרוסת

כרפס

 

חמשת המוצרים המובילים לפסח  - נדב ארט

צלחת מצות לפסח

לא כולם מעריצים גדולים של מצות, וכנראה היו אפילו ישראלים עתיקים שבאופן פרטי ייחלו שזה לא יהיה חלק מתפריט הפסח. גם אם אתה לא אוהב מצה, עדיין צפוי לך ביס או שניים במהלך הסדר!

צלחת מצות היא פריט החובה האחרון לשולחן הפסח שלכם. צלחות המצות הפופולריות ביותר הן צלחות מצה מינימליסטיות ומרשימות. הצלחת למצות היא פריט מהנה לשולחן ליל הסדר וילדים בהחלט אוהבים אותם.

צלחות המצות המרגשות והמפנקות ביותר נמצאות בליגה אחרת לגמרי. צלחת המצות המשולשת של נדב ארט דומה יותר לארון קטן מאשר צלחת קונבנציונלית. החלק העליון הוא צלחת סדר כסופה עם ששת סימני החג, אך מתחתיה שלושה מדפי מצות סגורים מאחורי דלת צירים.

אם אתם רוצים לקנות יודאיקה מודרנית או מסורתית לפסח,כלי שולחן מעוצבים ועיצוב הבית לכל ימות השנה – צפו בקולקציות הבוטיק המלאות בנדב ארט. כל פריטי היודאיקה מיוצרים בעבודת יד בבית המלאכה שלנו בירושלים ומגיעים עם משלוח מהיר עד הבית שלכם.

קצת על האומן -אבי נדב:

לעוד מאמרים שאולי יעניינו אתכם​

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף  - נדב ארט

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף

 יודאיקה היא כינוי ליצירות אמנות, תכשיטים ופריטים סמליים ביהדות המשמשים כפריטי נוי שימושיים עבור טקסים יהודיים מסוימים. כיום יש מגוון חנויות פיזיות או חנויות מקוונות אשר מייצרות, מעצבות ומוכרות פריטי יודאיקה נאים, אותם אנשים קונים מכל מיני סיבות. המוצרים כוללים פמוטים ותכשיטים, כלי מטבח וכוסות קידוש ועוד מגוון רחב של פריטי יודאיקה. המונח “יודאיקה מכסף”,

קרא עוד »
למה דווקא פמוטים מכסף?

מה המשמעות של הדלקת נרות ולמה דווקא לרכוש פמוטים מכסף?

אין ממש משק בית יהודי שלא נמצאים בו פמוטים לשבת. לא משנה כמה דתיים בני המשפחה, מחילוניים גמורים לדתיים ומסורתיים, קבלת השבת עם אש וברכות נמצאת עמוק בשורשיו של האדם היהודי. המאמר הבא יציג לכם את קולקציית פמוטי כלי הכסף  של אבי נדב ומה שמבדיל אותם ממוצרים אחרים בעולם היודאיקה. לשמיעה של כל המאמר לחצו

קרא עוד »
5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור 5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור - נדב ארט

5 סיבות מדוע כדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור

תוכן עניינים בין אם אתם דתיים או לא, פמוטי כסף לשבת הם מוצר חובה בכל בית יהודי. חלקם עוברים מדור לדור, חלקם חדשים לגמרי, אבל כולם הדגמה לחשיבות השבת והמשפחה. המאמר הבא ישפוך אור על אודות מוצר היודאיקה הזה, מהטקסים והמשמעויות של כל החומרים ועד לקולקציית הפמוטים העצומה של נדב ארט.   לשמיעה של כל

קרא עוד »

סל קניות 0

שתפו את המוצר

נוסף לרשימת המשאלות!