Wishlist
אפשר לחפש מוצרים כאן 👆

כל מה שאתם צריכים לדעת על קנדלברות

תוכן עניינים

כל מה שאתם צריכים לדעת קנדלברות - נדב ארטהקנדלברה היא מנורה המשמשת להחזקת נרות. הקנדלברות כמעט תמיד מעוצבות בסגנון קלאסי כדי לתת תחושה של יוקרה ועושר לבית. לקנדלברה מקום מיוחד במסורת היהודית בגלל השימוש בה עבור נרות שבת. בבתים יהודים רבים ניתן למצוא לפחות קנדלברה אחת. מקור המילה קנדלברה הוא בשפה הלטינית.

 

לשמיעה של כל המאמר לחצו על הכפתור ההפעלה בצד ימין

 

 

קנדלברות מפורסמות לאורך ההיסטוריה

הקנדלברה הייתה בשימוש במשך אלפי שנים החל משנת 3000 לפני הספירה כדי להציג לראווה אור. ארכיאולוגים הצליח ללמצוא קנדלברות עשויות חימר משנת 400 לפני הספירה! אף על פי שנמצאו קנדלברות עתיקות במשך השנים, לא ידוע עליהן הרבה מלבד השימוש עבור תאורה וטקסים יהודיים. במאמר זה נציג מספר קנדלברות שהשאירו חותם על העולם:

המנורה היהודית

הקדנלברה מיוחדת עשויה מאבן אנויקס

המנורה היא אחת מהקנדלברות המפורסמות ביותר ברשימה הזו מפא ההיסטוריה העשירה שלה והעובדה שהתפיסה כיום היא שהיא הייתה עשויה מזהב. המנורה שומשה לטקסים דתיים בבית המקדש. מקובל כיום לחשוב כי המנורה נלקחה על ידי הרומאים במהלך המצור על ירושלים. כיום ניתן לראות את המנורה חרוטה על הקירות בשער טיטוס בעיר רומא.

בואו להתרשם מהקדנלברה מאבן השיש המיוחדת שלנו

עץ החיים – הקנדלברה המקסיקנית

הקנדלברה המקסיקנית שונה מאוד ממקבילתה היהודית. הקנדלברה המקסיקנית מעוצבת בצורת עץ והיא צבעונית מאוד. עץ החיים המקסיקני הוא מוצר בעבודת יד שמטרת ולהיראות דומה מאוד לעץ החיים המסורתי שמתואר בספר בראשית בתורה. רוב הקנדלברות המקסיקניות יציגו את אדם וחווה עם הנחש הערמומי. למרות זאת, לאורך השנים העיצוב עבר מודרניזציה כדי לתאר חגים מקסיקניים שונים כדוגמת יום המתים או אמנות עממית מקסיקנית אחרת.

דיוואלי – הקנדלברה ההינדית

הדיוואלי הוא חג הודי שנחגג כפסטיבל של אורות. הוא אחד הפסטיבלים המרכזיים בתרבות ההינדית. לרוב, הפסטיבל נמשך כ-5 ימים ונחגג בין אמצע אוקטובר לאמצע נובמבר. קנדלברת הדיוואלי שונה מזו המקסיקנית והיהודית והיא לא קנדלברה הניתנת להחזקה ביד, אלא קנדלברת רצפה עם עיצובים יפהפיים בצבעי כתום ואדום.

לומייר – הקנדלברה מהיפה והחיה

כן, אנחנו יודעים שלא מדובר בקנדלברה אמיתית, אבל מדובר בסמל עולמי של קנדלברות. הדמות הנערצת של דיסני שבתה את ליבנו מאז יציאת הסרט, עם אלפי מעריצים מרחבי העולם. בסרט, לומייר מתואר כדמות מרדנית שטרם הטלת הקללה על חברי הבית שירת כרב המשרתים של הבית.

לומייר הוא קנדלברה עתיקה מזהב עם צבעי זהב עשירים ועיטורים יפהפיים החרוטים על בסיסה וקנייה.

הקנדלברה היהודית

חנוכיות מכסף טהור שהופכת לקנדלברההקנדלברה היהודית היא יצירת אמנות אמיתית. יש לה שורשים שמתארכים הרחק לתקופת בית המקדש בירושלים. היא פשוטה, אך אלנטית ומאירה את הבית עם חום ואהבה.

הקנדלברה היהודית, הידועה בשם מנורה, היא אחד הסמלים של האמונה היהודית. בעבר, היא שימשה כדי להחזיק שבעה נרות, אחד עבור כל אחד מהחגים ביהדות. שלושה נרות דולקים נחשבים למספר מושלם, כשהמספר שמונה מסמל את ספירת הבינה בקבלה. המנורה גם נקראת חנוכייה, על פי החג בו היא משומשת.

עיינו בקולקציה העשירה שלנו של חנוכיות מכסף טהור

קנדלברה יהודית מכסף

קנדלברה יהודית מכסףקנדלברה יהודית היא סמל אלגנטי של גאווה יהודית וחלק מהיום הקדוש ביותר ביהדות, השבת. בעוד שמסורות חג אחרות נעות סביב אוכל, השבת מרכזה בקנדלברות היפהפיות.

במהלך תקופת הרנסאנס, קנדלברות יהודיות מכסף הפכו לאופנתיות מאוד, במיוחד בפירנצה, ונציה ורומא. הסיבה לכך הייתה פשוטה: הקנדלברות האלה היו עשויות מחומרים איכותיים יותר מאלו האיטלקיות. הקנלדברה האיטלקית הייתה עשויה מפליז, בעוד זו היהודית היתה עשויה מכסף. דבר זה הוביל לסיפור של היהודים בפירנצה אשר מכרו את הקנלדברה מכסף שלהם לאיטלקים עבור 10 לירות או חצי פאונד כסף.

בואו לראות את קולקציית הקנדלברות מכסף סטרלינג שלנו

קנדלברות מעוצבות

קנדלברות מעוצבותכיום ניתן למצוא מגוון רב של קנדלברות שעשויות בעיצובים שונים, גדלים משתנים ומשלבות סוגים שונים של חומרים איכותיים. חלקן בעלות עיצוב מודרני ביותר, כמו קנדלברה בסגנון זר פרחים העשויה אלומיניום, וחלקן מסורתיות בעיצוב עתיק כמו קנדלברה עם עיטורי פילגרן מכסף טהור. ניתן לראות קנדלברות משובצות באבני חן חצי יקרות וכאלה המשלבות פליז וכסף.

באתר של נדב ארט תוכלו למצוא את אחת הקולקציות המעניינות והיפות ביותר של קנדלברות, מעיצובים מודרניים פראיים ועד לעיצובים המסורתיים שאנו מכירים. אבי נדב, האמן הראשי, הוא אחד מהאמנים המוערכים ביותר בישראל ומחזיק בכישורים רבים אותם קיבל בירושה דור לאחר דור. אתם מוזמנים להיכנס לעיין בקולקציית הקנדלברות המעוצבות שלנו, אנחנו בטוחים שלא תתאכזבו.

קצת על האומן -אבי נדב:

לעוד מאמרים שאולי יעניינו אתכם​

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף  - נדב ארט

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף

 יודאיקה היא כינוי ליצירות אמנות, תכשיטים ופריטים סמליים ביהדות המשמשים כפריטי נוי שימושיים עבור טקסים יהודיים מסוימים. כיום יש מגוון חנויות פיזיות או חנויות מקוונות אשר מייצרות, מעצבות ומוכרות פריטי יודאיקה נאים, אותם אנשים קונים מכל מיני סיבות. המוצרים כוללים פמוטים ותכשיטים, כלי מטבח וכוסות קידוש ועוד מגוון רחב של פריטי יודאיקה. המונח “יודאיקה מכסף”,

קרא עוד »
למה דווקא פמוטים מכסף?

מה המשמעות של הדלקת נרות ולמה דווקא לרכוש פמוטים מכסף?

אין ממש משק בית יהודי שלא נמצאים בו פמוטים לשבת. לא משנה כמה דתיים בני המשפחה, מחילוניים גמורים לדתיים ומסורתיים, קבלת השבת עם אש וברכות נמצאת עמוק בשורשיו של האדם היהודי. המאמר הבא יציג לכם את קולקציית פמוטי כלי הכסף  של אבי נדב ומה שמבדיל אותם ממוצרים אחרים בעולם היודאיקה. לשמיעה של כל המאמר לחצו

קרא עוד »
5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור 5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור - נדב ארט

5 סיבות מדוע כדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור

תוכן עניינים בין אם אתם דתיים או לא, פמוטי כסף לשבת הם מוצר חובה בכל בית יהודי. חלקם עוברים מדור לדור, חלקם חדשים לגמרי, אבל כולם הדגמה לחשיבות השבת והמשפחה. המאמר הבא ישפוך אור על אודות מוצר היודאיקה הזה, מהטקסים והמשמעויות של כל החומרים ועד לקולקציית הפמוטים העצומה של נדב ארט.   לשמיעה של כל

קרא עוד »

סל קניות 0

שתפו את המוצר

נוסף לרשימת המשאלות!