Wishlist
אפשר לחפש מוצרים כאן 👆

כל מה שצריך לדעת על קופסאות אתרוג לסוכות

קופסאות אתרוג לסוכות

כל מה שצריך לדעת על קופסאות אתרוג לסוכותסוכות הוא חג נפלא ביהדות שחל בסוף הקיץ או בתחילת הסתיו. הוא אמנם לא מרכזי כמו פסח או ראש השנה, ולא פופולרי כמו פורים וחנוכה, אבל הוא עדיין אירוע חשוב בלוח השנה היהודי.

אם תשאלו יהודי על מסורות חג סוכות, הוא יזכיר מיד בניית סוכה בחצר ושינה בה. גם אנשים פחות הרפתקנים יבנו סוכה לילדים או לנכדים, ולרוב יאכלו בה ארוחה מלאה לפחות פעם אחת.

יש עוד מסורת ייחודית לסוכות שרבים מתעלמים ממנה. טקס הברכה על ארבעת המינים ובמיוחד האתרוג ושמירתו בקופסת אתרוג. אתרוג הוא אחד מ’ארבעת המינים’ הקשורים לסוכות ומסורת האתרוגים עדיין מעוררת השראה במעצבי יודאיקה ליצור קופסאות אתרוג מדהימות בעבודת יד. נחקור את חג הסוכות ואת טקסי האתרוג, נסתכל על כמה מקופסאות האתרוגים המובחרות מכסף סטרלינג.

 

לשמיעה של כל המאמר לחצו על הכפתור ההפעלה בצד ימין

מהו חג סוכות?

סוכות – המכונה גם חג הקציר – הוא חג יהודי שנמשך שבוע בציווי התורה. הוא מתחיל חמישה ימים אחרי יום כיפור ובמקורו מסמל את הקציר. החג מתחיל ביומיים של חגיגות בהם אסור לעבוד. בישראל, היומיים הראשונים הם ימי חג ומתייחסים אליהם כמו יום שבת. חג הסוכות נמשך עם שלושה ימים המכונים “חול המועד״ ומסתיים ביומיים נוספים של סוכות הנחגגים כמו יום שבת.

חגיגת חג הסוכות הקרוב

אם אתם חוגגים את סוכות הקרוב בארוחת ערב משפחתית, תזדקקו לכמה פריטי יודאיקה בסיסיים לארוחה:

אם אתם מעוניינים לקיים את מסורות סוכות תצטרכו גם לרכוש את ארבעת המינים המוזכרים בתורה.

אתרוג וארבעת המינים

ארבעת המינים אתרוג

ארבעת המינים הם אתרוג (פרי הדר), לולב (כפות תמרים), הדסים (זרדי הדס) וערבה (ענפי עץ ערבה). כולם גדלים בישראל וקלים להשגה לחג הסוכות. מקובל לומר ברכה על כל אחד מארבעת המינים ולהניף אותם באוויר בכל יום של החג (למעט שבת).

  • אתרוג – פרי עץ אתרוג
  • לולב – הענף המרכזי בעץ פרי התמר
  • הדס – ענף מעץ הדס
  • ערבה – ענף מעץ ערבה

אתרוג הוא פרי הדר צהוב שנראה קצת כמו לימון. הוא לא טעים במיוחד לכשעצמו, אבל אפשר להפוך אותו לריבה נהדרת. ריבת אתרוג היא מעדן שמגישים גם אחרי סוכות. הפולקלור היהודי ממליץ גם על האתרוג כסוג של סגולה (סוג של קסם עממי ממסורות קבליות ותלמודיות) כדי לעזור לנשים לעבור לידה קלה.

אחת ממסורות החג היא לעטוף את האתרוג הנבחר בבד משיי ולשמור אותו בקופסת אתרוג מיוחדת. במשך מאות שנים יצרו צורפים ואומנים יהודים קופסאות אתרוגים מעוצבות ומרשימות להפליא, במיוחד לסוכות.

קופסאות אתרוג בעבודת יד הן חלק מכל קולקציית יודאיקה בוטיק והן מגיעות בכל מיני סגנונות. משפחות שומרות מצוות עדיין מוציאות את קופסת האתרוג שלהן מדי שנה ועוקבות אחר טקס האתרוג המסורתי. אם יש לכם ילדים, זה גם כיף לקנות אתרוג ולשמור אותו בקופסת אתרוג במהלך סוכות. גם אם אתם חוגגים את החג רק בארוחת ערב משפחתית יחידה, הוצאת האתרוג היא דרך מצוינת ללמד ילדים על המורשת היהודית שלהם ועל המסורות.

קופסאות אתרוג בעבודת יד

קופסאות אתרוג לסוכות עשויות באופן מסורתי מכסף. צורפים ישראלים מודרניים כמו אבי נדב משתמשים בכסף סטרלינג 925 ולעתים גם מקשטים את הקופסאות בשיבוץ אמייל צבעוני ואבנים חצי יקרות כמו אמטיסט. קופסאות אתרוג הן בראש ובראשונה פריטים פונקציונליים. קופסאות רבות מעוצבות כך שיחזיקו את האתרוג בנוחות ועשויות להיראות כמעט כמו ביצת פברז׳ה. קופסאות בסגנון עתיק נוטות להיות מרובעות או מלבניות בצורתן.

ניתן להשתמש בקופסת אתרוג מכסף בעבודת יד רק במהלך חול המועד סוכות, אבל היא עדיין קישוט יפה גם במהלך כל שאר ימות השנה. קופסת אתרוג תיראה נהדר על שידה או בוויטרינה בסלון.

אספני יודאיקה רציניים צוברים פריטים לאורך החיים ולרוב משקיעים זמן וכסף רב בבניית האוספים שלהם. חתונה יהודית היא הזדמנות מצוינת לקבל אוסף מלא של יודאיקה לחג למשפחתך העתידית. זה תענוג אמיתי לדעת שאתה מוכן היטב לכל האירועים המרכזיים בלוח השנה היהודי. מלבד כלי אוכל לשבת, נפלא לגדל את הילדים בבית שיש בו סביבונים, דבשיות לראש השנה, חנוכייה וקופסת אתרוג.

לכל קופסאות האתרוג בעבודת יד שלנו לחצו כאן

קנה קופסת אתרוג כמתנה

לעתים קרובות אנו מתקשים למצוא את המתנה המתאימה לאירוע מסוים. ללא קשר לגודל או ערך המתנה, כולם אוהבים להביא מתנה מעניינת ומקורית. קופסת אתרוג מכסף בעבודת יד ללא ספק תהפוך לשיחת היום ותמשוך תשומת לב רבה. תתפלאו לראות כמה אנשים אפילו לא יידעו למה היא משמשת. חצי מהתענוג הוא להסביר את מסורת האתרוג ולפקוח את עיני האנשים לטקס יהודי המיוחד והחשוב הזה!

כאשר אתם רוכשים קופסת אתרוג כסף בעבודת יד באינטרנט, יש כמה אפשרויות בסיסיות. השאלה הראשונה היא האם לבחור בעיצוב מסורתי או מודרני. עיצובים מסורתיים נוטים להיות מרובעים או מלבניים ורבים מהם כוללים קישוטים מורכבים. עיטורים פופולריים כוללים עבודת פיליגרן כסף בסגנון תימני מסורתי, והלחמת כסף עם שיבוץ אמייל צבעוני. נושאי סוכות כמו לולבים (כפות תמרים) וענפים אחרים מולחמים לרוב במיומנות מכסף לקופסאות האתרוג השונות.

עיצובים מודרניים נוטים להיות מינימליסטיים יותר ולעיתים קרובות מזכירים בעיצובם ביצת פברז’ה. הדגש הוא בדרך כלל על הצגת כסף סטרלינג מבריק והוספת עיטורים עדינים כמו חרוזי כסף, חריטה או הטבעת כסף. ברכות לסוכות המנוסרות בעברית, משמשות לקישוט כמה מקופסאות האתרוגים המודרניות.

לצפייה בכל קופסאות האתרוג מכסף שלנו לחצו כאן

מתי מומלץ לרכוש קופסת אתרוג?

הזמן הכי מובן מאליו לקנות קופסת אתרוג במתנה הוא רגע לפני סוכות. אם אתם משתתפים בארוחת סוכות, קופסת אתרוג בעבודת יד היא דרך מצוינת להראות את הכרת התודה וההערכה. זוהי מתנה קטנה שניתן לעטוף בקפידה ולהציג אותה לראווה. קופסת אתרוג היא מתנה מרשימה ועדינה שמציגה הרבה מחשבה והתחשבות.

לפני חג הסוכות, ייתכן שיהיו מבצעי קיץ אונליין או מבצעים מיוחדים לקראת חגי תשרי. אם אתם רוצים לקנות קופסת אתרוג כמתנה לחתונה, מתנה לחנוכת בית, או מתנה לחברה, כנראה שתוכלו למצוא גם מבצעים מיוחדים לקראת תקופת החגים.

כאשר אתם רוכשים פריט יודאיקה כמתנה – אפילו באינטרנט – לעתים קרובות ניתן לקבל אותו בהתאמה אישית בחינם. תמיד כדאי לפנות לצוות המכירות או לשירות הלקוחות ולשאול על מחירים ואפשרויות. אמני יודאיקה ישראלים מובילים כמו אבי נדב הם בעלי תשוקה לאמנות שלהם והם תמיד פתוחים לרעיונות והצעות מלקוחות.

ליצירת קשר עם שירות הלקוחות שלנו לחץ כאן

ניקוי וטיפול בקופסת אתרוג מכסף

ניקוי וטיפול בקופסת אתרוג מכסף

כשאתם קונים קופסת אתרוג מכסף סטרלינג, אתם משקיעים בפריט יפהפה שיחזיק מעמד במשך מאות שנים. תוכלו להעביר את יצירת האומנות הזו לילדים או לנכדים שלכם כמורשת משפחתית. בכל מקרה, תוכלו להציג את קופסת האתרוג כקישוט עד שסוכות יגיע שוב.

למרבה המזל, קל לנקות ולהבריק אפילו את קופסת האתרוג מכסף המורכבת ביותר. צורפים ישראלים מודרניים משתמשים בכסף סטרלינג 925 ליצירת מוצרי יודאיקה מודרניים. המספר 925 מציין למעשה 92.5% והוא היחס של כסף טהור בסגסוגת הכסף. כסף סטרלינג 925 אידיאלי ליצירת כלי כסף וכלי שולחן משובחים ונמצא בשימוש למעלה מ-1,000 שנים.

קופסאות אתרוג מכסף סטרלינג 925 חזקות מספיק לשימוש שוטף וסביר להניח שלא יקבלו שקע בקלות. הכסף מגיע מהסדנה הירושלמית שלנו בגימור מושלם וליטוש בוהק. כמו בכל מוצרי כסף, קופסת האתרוג תאבד את הברק שלה ויהיו לה סימני כתמים עם הזמן. אך אל דאגה, מספיק ניקוי והברקה רגילים כדי לשמור על הקופסה כמו חדשה.

אתם לא צריכים שום כישורים מיוחדים כדי ללטש כסף סטרלינג 925 ולהחזיר אותו לגימורו  המבריק. בכל חנות לחומרי בניין או סופר מקומי יש מוצרי ניקוי לכסף ותוכלו למצוא בקלות אחד שמתאים לצרכים שלכם. עקבו בקפידה אחר ההוראות של מבריק הכסף שרכשתם וכך תוכלו לשמור על קופסת האתרוג שלכם מרשימה לעשרות שנים נוספות!

אם בחרתם בקופסת אתרוג עם עיטור פיליגרן בסגנון תימני, מברשת שיניים ישנה יכולה להיות אידיאלית למריחת חומר ניקוי כלי הכסף. השתמשו במעט חומר והסירו את כל העודפים מתוך עבודת הפיליגרן עם מברשת רכה. אם נגמר לכם החומר לניקוי הכסף, משחה מחומץ וסודה לשתייה תעשה עבודה די טובה.

אם אתם גרים בסביבה לחה, כלי הכסף שלכם עלולים להתחמצן ולהשחיר מהר יותר. טיפ טוב הוא לאחסן את קופסת האתרוג בוויטרינה סגורה כך שהכסף לא יהיה חשוף לאוויר עם הלחות.

רוצים להתרשם מכל קטגוריית הסוכות שלנו למציאת המתנה המושלמת לחג הסוכות הקרב ובא? לחצו כאן

אז מה היה לנו עד עכשיו?

קצת על האומן -אבי נדב:

לעוד מאמרים שאולי יעניינו אתכם​

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף  - נדב ארט

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף

 יודאיקה היא כינוי ליצירות אמנות, תכשיטים ופריטים סמליים ביהדות המשמשים כפריטי נוי שימושיים עבור טקסים יהודיים מסוימים. כיום יש מגוון חנויות פיזיות או חנויות מקוונות אשר מייצרות, מעצבות ומוכרות פריטי יודאיקה נאים, אותם אנשים קונים מכל מיני סיבות. המוצרים כוללים פמוטים ותכשיטים, כלי מטבח וכוסות קידוש ועוד מגוון רחב של פריטי יודאיקה. המונח “יודאיקה מכסף”,

קרא עוד »
למה דווקא פמוטים מכסף?

מה המשמעות של הדלקת נרות ולמה דווקא לרכוש פמוטים מכסף?

אין ממש משק בית יהודי שלא נמצאים בו פמוטים לשבת. לא משנה כמה דתיים בני המשפחה, מחילוניים גמורים לדתיים ומסורתיים, קבלת השבת עם אש וברכות נמצאת עמוק בשורשיו של האדם היהודי. המאמר הבא יציג לכם את קולקציית פמוטי כלי הכסף  של אבי נדב ומה שמבדיל אותם ממוצרים אחרים בעולם היודאיקה. לשמיעה של כל המאמר לחצו

קרא עוד »
5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור 5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור - נדב ארט

5 סיבות מדוע כדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור

תוכן עניינים בין אם אתם דתיים או לא, פמוטי כסף לשבת הם מוצר חובה בכל בית יהודי. חלקם עוברים מדור לדור, חלקם חדשים לגמרי, אבל כולם הדגמה לחשיבות השבת והמשפחה. המאמר הבא ישפוך אור על אודות מוצר היודאיקה הזה, מהטקסים והמשמעויות של כל החומרים ועד לקולקציית הפמוטים העצומה של נדב ארט.   לשמיעה של כל

קרא עוד »

סל קניות 0

שתפו את המוצר

נוסף לרשימת המשאלות!