Wishlist
אפשר לחפש מוצרים כאן 👆

מדריך לקניית פמוטים לשבת

אחת מהמצוות הכי פופולאריות במסורת היהודיות שעדיין מאחדות יהודים מהמאה ה-21 עם היהודים לפני מאות שנים ואף לפני כן (תקופת אברהם אבינו) היא מצוות הדלקת נרות לקבלת השבת או החגים.

רוב המשפחות משתמשות בפמוטים מכסף סטרלינג המשמשים אותם כל השנה ובעיקר בשבתות ובחגים, בין אם אתם רוכשים לעצמכם ובין אם אתם מחפשים מתנה מושלמת לחתונה, חנוכת בית או מתנת בר/בת מצווה, באוסף שלנו הכולל פמוטי שבת מכסף סטרלינג יש פמוט לכל אדם ולכל תקציב! בגלל שיש כל כך הרבה אפשרויות לבחירה, יצרנו את מדריך קנייה הזה כדי לעזור לכם לנווט בין סוגי הפמוטים השונים ולבחור את הפמוטים המושלמים בשבילכם, ועל הדרך להדגיש כמה מהעיצובים המועדפים שלנו.

 

פמוטי כסף סטרלינג הם אחד מחפצי היודאיקה האלגנטיים והמסורתיים ביותר שניתן להוסיף לכל בית. לא משנה מה אתם מחפשים- מתנה לכבוד חתונה, בר/בת מצווה, או סתם כי אתם רוצים להוסיף משהו בעל משמעות ומסורת לביתכם פמוטי כסף סטרלינג יעשו את העבודה.

כמה מהפמוטים הפופולאריים ביותר שלנו

בחרנו לכלול בעיצובים שלנו מוטיבים שאף אחד אחר לא כולל: פמוטי פרחים, פמוטים בשילוב שיבוצי אבן, פמוטים עשויים מאוניקס, פמוטי פיליגרן מסורתיים, פמוטים רקועים, פמוטי כסף עם צבעי אמייל קרים המשלבים סגנון מסורתי ומודרני, פמוטי אלומיניום ועוד.

קצת מידע על כל אחד מסגנונות העיצוב הללו של פמוטים

אם אתם מחפשים עיצוב שיש לו את המשמעות המסורתית אבל הוא מחוץ לקופסה, פמוטי האבנים חצי יקרות טבעיות שלנו יכולים להגיע במגוון אבנים טבעיות כמו: לפיס, אמטיסט, אבני אילת ואבני גרנט.

פמוטים עם אבנים טבעיות הם אחת האפשרויות הטובות ביותר לבחירה. הפמוטים מגיעים במגוון רחב של גוונים, עיצובים וצורות. במידה ותרצו לייצר פמוט בהתאמה אישית – יש לנו אוסף גדול של פמוטים מאבן טבעית בהם תוכלו לבחור את האבן המתאימה ביותר לסגנון שלכם, רק תודיעו לנו איזה צבע אתם אוהבים ואנו נעשה את השאר.

צפייה במגוון הרחב והייחודי של הפמוטי כסף בשילוב אבנים חן לחצו כאן

קודם כל קצת מה זה פיליגרן?

פיליגרן היא יצירת אמנות עדינה ויפה המורכבת ממגילות ופרחים זעירים אשר נחתכים ואז מולחמים למשטח. אמנות דקורטיבית זו מתוארכת למאות המוקדמות, אך הייתה פופולרית במהלך ימי הביניים, תקופת הרנסנס ואפילו היום. אחת הדוגמאות העתיקות ביותר לעבודות פיליגרן מגיעה מיוון מהמאה ה-1 לספירה.

פמוטי פיליגרן הם אחד מעיצובי היודאיקה הפופולריים והוותיקים ביותר. ניתן לתאר פיליגרן כעבודת מתכת עם עיצוב אמנותי, בדרך כלל עדין ופתוח. הם מיוצרים בדרך כלל בעבודת יד מחוט כסף או זהב שסובב לצורות כמו פרחים, עלים וכו’. מסגרות פשוטות ומקסימות להנחת על שולחן השבת שלך, פמוטים אלו הם הבחירה המושלמת לפמוטים אלגנטיים פשוטים שיוסיפו קלאס לכל שולחן שבת או חג.

לצפייה במגוון הרחב והייחודי של פמוטי הפיליגרן שלנו לחצו כאן

עיצוב מודרני נוסף שהפך פופולרי בשנים האחרונות הוא פמוט כסף בצבעי אמייל קרים. השילוב של אומנות יודאיקה מסורתית בשילוב עם טכנולוגיה מודרנית יוצר את היצירה הייחודית הזו שלא תוכלו למצוא בשום מקום אחר. בסוף המאה ה-19 נעשו פמוטי פיליגרן מכסף סטרלינג עם צבעי אמייל קרים. השילוב הזה של כסף ואמייל הפך לפופולרי ואהוב על הלקוחות עד כדי כך שאנחנו ממשיכים לייצר אותו לפי דרישה. ערכת הצבעים הנפוצה ביותר בשימוש היא כחול ולבן, אך לאחרונה התחלנו לפתח מוטיבים מודרניים יותר שבהם אנו משתמשים.

לצפייה במגוון הרחב והייחודי של פמוטי הכסף שלנו בשילוב צבעי אמייל קר לחצו כאן

פמוטים רקועים

פמוטים רקועים הם עוד סגנון של יודאיקה מסורתית ועם זאת נקיה ומרשימה. המראה מודרני יותר הודות לברק שמקבלים הפמוטים מכל הטבעה והטבעה שבוצעה בעזרת הפטיש על ידי הצורף בעבודת יד עדינה. לפמוטים הרקועים יש מראה חיצוני מלוטש, וחלק פנימי מעט מחוספס. כשזה מגיע לפמוטי שבת כולנו יודעים שהשימוש הוא רב ויגעו בהם המון במהלך הזמן, לכן חשוב לבחור במוצר שיש בו אלגנטיות אך גם פרקטיות, פמוטים רקועים הם גם אלגנטיים וגם פרקטיים מכיוון שהם פחות מוכתמים ופחות מועדים למכות ושריטות כי הם עשויים מכסף עבה וכבד יותר. בנוסף, תהליך הריקוע מטשטש שריטות וסימנים שיכולים להיווצר במהלך הזמן.

לכל מגוון הפמוטים הרקועים שלנו לחצו כאן

Blue Shiny Cndlesticks with Matching Trayכאשר אתם מחפשים מתנה “מחוץ לקופסה”, תוכלו לבחור בפמוטי אלומיניום אנודייז. התרשמו מפמוטים איכותיים והמרשימים של העיצוב המלוטש של יצירות היודאיקה המודרניות הללו. בתהליך הייצור אנו דואגים גם לציפוי טפלון דק על האלומיניום אשר גם מקנה לו מראה מודרני וגם מספק הגנה מפני חמצון.

להתרשמות נוספות של כל מגוון פמוטי האלומיניום שלנו הקליקו כאן

 

מה זה בכלל פמוטים לשבת?

פמוטי שבת ידועים גם כמחזיקי נרות שבת. הם עשויים מתכת, קרמיקה או זכוכית. בקצה הפמוט למעלה יש כוס קטנה המחזיקה את הנר. הפמוטים מגיעים בשלל עיצובים וסגנונות על מנת להתאים לכל טעם של כל לקוח. אנשים רבים רוכשים פמוטים כמספר הנפשות בבית.

כמה גבוהים פמוטי שבת?

פמוטי כסף במבחר גדלים

יש לנו מגוון רחב פמוטים לשבת לבחירה במגוון גדלים. הגובה הממוצע הוא בערך תשעה סנטימטרים. חלקם מעט גבוהים יותר או נמוכים יותר, תלוי בעיצוב ובסגנון. אצלנו בנדב ארט תוכלו לבחור עיצוב שאהבתם ולהתאים אותו בעזרת המעצבים המנוסים שלנו לגובה שתרצו.

האם אפשר להשתמש בכל פמוט לשבת?

כן, ניתן להשתמש בכל סוג של פמוט להדלקת נרות שבת. אנשים רבים מפרידים את פמוטי השבת והפמוטים לעיצוב השולחן בשביל לשמור על הייחודיות של השבת ולהדר אותה ואת המצווה של הדלקת הנרות.

כמה נרות צריך להדליק לכבוד השבת?

פמוטים מודרניים מכסף בגימור רקוע במחבר גדלים

חובת ההדלקה היא לנר אחד לכבוד כניסת השבת. בתורה ישנם שני אזכורים על שמירת השבת, הראשון “שמור את יום השבת לקודשו” והשני הוא “זכור את יום השבת” לכן מקובל להדליק שתי נרות שבת, אחד לכבוד ‘שמור’ ואחד לכבוד ‘זכור’. אנשים רבים מדליקים נרות שבת ככמות הנפשות בבית כמנהג.

איך מדליקים נרות שבת?

לפי נוסח ספרד, קודם כל מברכים את ברכת הדלקת הנרות:

בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם,

אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ

לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל שַׁבָּת.

ולאחר מכן מדליקים את הנרות, מקובל להתחיל להדליק את הנרות מצד ימין לצד שמאל לפי הסדר. לאחר הדלקת הנרות אסור להתעסק בנרות השבת (גם כחלק ממצוות שמירת השבת). מומלץ להדליק את נרות השבת על שולחן השבת.

במנהג האשכנזי קודם מדליקים את נרות השבת ורק לאחר מכן מברכים את הברכה.

עדיין מתקשים לבחור את הפמוטים האהובים עליכם? תנו לנו לעזור לכם. הנציגים של נדב ארט זמינים ושמחים לעזור בכל התלבטות או החלטה לחץ כאן לראות המגוון הגדול ביותר בישראל של פמוטים בעבודת יד.

קצת על האומן -אבי נדב:

לעוד מאמרים שאולי יעניינו אתכם​

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף  - נדב ארט

כל מה שצריך לדעת על יודאיקה מכסף

 יודאיקה היא כינוי ליצירות אמנות, תכשיטים ופריטים סמליים ביהדות המשמשים כפריטי נוי שימושיים עבור טקסים יהודיים מסוימים. כיום יש מגוון חנויות פיזיות או חנויות מקוונות אשר מייצרות, מעצבות ומוכרות פריטי יודאיקה נאים, אותם אנשים קונים מכל מיני סיבות. המוצרים כוללים פמוטים ותכשיטים, כלי מטבח וכוסות קידוש ועוד מגוון רחב של פריטי יודאיקה. המונח “יודאיקה מכסף”,

קרא עוד »
למה דווקא פמוטים מכסף?

מה המשמעות של הדלקת נרות ולמה דווקא לרכוש פמוטים מכסף?

אין ממש משק בית יהודי שלא נמצאים בו פמוטים לשבת. לא משנה כמה דתיים בני המשפחה, מחילוניים גמורים לדתיים ומסורתיים, קבלת השבת עם אש וברכות נמצאת עמוק בשורשיו של האדם היהודי. המאמר הבא יציג לכם את קולקציית פמוטי כלי הכסף  של אבי נדב ומה שמבדיל אותם ממוצרים אחרים בעולם היודאיקה. לשמיעה של כל המאמר לחצו

קרא עוד »
5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור 5 סיבות שכדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור - נדב ארט

5 סיבות מדוע כדאי לקנות פמוטים לשבת מכסף טהור

תוכן עניינים בין אם אתם דתיים או לא, פמוטי כסף לשבת הם מוצר חובה בכל בית יהודי. חלקם עוברים מדור לדור, חלקם חדשים לגמרי, אבל כולם הדגמה לחשיבות השבת והמשפחה. המאמר הבא ישפוך אור על אודות מוצר היודאיקה הזה, מהטקסים והמשמעויות של כל החומרים ועד לקולקציית הפמוטים העצומה של נדב ארט.   לשמיעה של כל

קרא עוד »

סל קניות 0

שתפו את המוצר

נוסף לרשימת המשאלות!